به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۲:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۱۹۴۲۴۴

رای مثبت مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ

گروه بین الملل: مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه پس از ساعت ها بحث و بررسی، دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را تصویب کرد.
رای مثبت مجلس نمایندگان به استیضاح ترامپ
«سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ است. این طرح اکنون برای رسیدگی نهایی به مجلس سنا ارجاع می شود.کمیته قضایی مجلس نمایندگان روز جمعه گذشته دو ماده طرح استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا را تصویب کرده بود.دونالد ترامپ اکنون به سومین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا تبدیل شده که طرح استیضاحش در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده است.ماده اول طرح استیضاح که دونالد ترامپ در آن به «سوءاستفاده از قدرت» متهم شده است با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان رسید.

ماده دوم طرح استیضاح نیز که به اتهام «کارشکنی در کار کنگره» مربوط می شود با ۲۲۹ رای موافق و ۱۹۸ رای مخالف به تصویب رسید.در مجلس سنا چیزی شبیه یک دادگاه شکل خواهد گرفت که ریاست آن با رئیس دیوان عالی است و سناتورها در آن نقش اعضای هیات منصفه را دارند.دونالد ترامپ در صورت رای موافق دو سوم سناتورها به طرح استیضاح از سمت خود برکنار می شود. این در حالی است که با توجه به اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا این امر غیرممکن به نظر می رسد.احتمال می‌رود بررسی استیضاح در مجلس سنا در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ انجام پذیرد.
مرجع : برترین ها
برچسب ها: دونالد ترامپ