کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

«مهران» فرم جشنواره فیلم فجر را پر نکرد

صبا , 9 دی 1398 ساعت 11:36

گروه فرهنگ و هنر: رقیه توکلی کارگردان فیلم «مهران» از ثبت نام نکردن این فیلم در جشنواره ملی فجر و امید به حضور در فجر جهانی گفت.


 رقیه توکلی کارگردان فیلم «مهران» درباره حضور فیلم «مهران» در جشنواره ملی فیلم فجر گفت: به تازگی متوجه شدم که فیلم برای حضور در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر ثبت نام نشده و این موضوع باعث ناراحتی من شده است.وی ادامه داد: فیلمبرداری «مهران» شهریور تمام شد و در حال حاضر تدوین آن هم تمام شده و درحال ساخت موسیقی آن هستیم. از نظر زمانی فیلم به جشنواره می‌رسید و نه تنها برای خودم بلکه بیشتر برای زحمات بازیگران و عوامل سختکوش فیلم «مهران» ناراحتم و جوابی برای آنها ندارم که چرا این فیلم حداقل برای داوری هیات انتخاب و حضور در جشنواره ثبت نام نشده است.

کارگردان «مادری» درباره فیلم «مهران» ادامه داد: وقایع این فیلم در دهه ۶۰ می‌گذرد و مربوط به خانواده‌ای از شهر مهران است که مهمان خانواده‌ای در یزد می‌شوند که پسری به نام مهران دارند. در دوران دفاع مقدس مردم بعضی از شهرها به طور مستقیم درگیر جنگ بودند اما شهر یزد با توجه به اینکه در مرکز کشور قرار دارد شاید در نگاه اول به طور مستقیم درگیر دفاع مقدس نباشد اما جنگ، تأثیرات آن و مشارکت‌های اجتماعی را نمی‌توان درباره‌اش نادیده گرفت.وی ادامه داد: در واقع خواستیم در این فیلم مهمان نوازی مردمان یزد در زمان جنگ را نشان بدهیم. می‌توان گفت ایده اصلی «مهران» بر اساس واقعیت است. چون یزد به خاطر امنیت بیشتری که داشت مهاجرپذیر بود و معمولا خیلی از آنها که در زمان جنگ به این شهر آمدند در این شهر ماندگار شدند.

وی با اشاره به حمایت نشدن از سوی هیچ ارگانی به خصوص سازمان فرهنگی و هنری شهرداری یزد بیان کرد: البته که هنوز از طرف شهرداری یا جایی دیگر در یزد حمایت نشده‌ام که امیدوارم روزی این اتفاق هم بیفتد.کارگردان «تو فقط مادر من باش» درباره اکران فیلم «مهران» مطرح کرد: با توجه به اینکه متوجه شدم فیلم را برای جشنواره ملی فیلم فجر ثبت نام نکردند، امیدوارم بتوانیم در بخش جهانی فیلم فجر شرکت کنیم و بعد از آن هم در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان شرکت خواهیم کرد و بعد به دنبال اکران عموم آن خواهیم بود.توکلی در پایان درباره کار آینده خود بیان کرد: فیلمنامه سوم من هنوز کامل نشده است اما داستان باز هم در شهر یزد می‌گذرد و به امید خدا زودی آن را خواهم ساخت.


کد مطلب: 194881

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/194881/مهران-فرم-جشنواره-فیلم-فجر-پر-نکرد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir