به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : ۱۹۵۰۲

قبل از تحریم‌ها چرا نتوانستيم پيشرفت​کنيم؟

گروه اقتصادي: نماینده خلخال در مجلس گفت: به خاطر تحریم، در حوزه تولید مشکلات را عملا لمس می‌کنیم، اما قبل از آن چه عاملی سبب شد که در دنیا برند نباشیم؟
قبل از تحریم‌ها چرا نتوانستيم پيشرفت​کنيم؟
جلیل جعفری در «نخستین هم‌اندیشی مدیران صنایع برتر کشور» که صبح امروز برگزار شد، گفت: در دو سال گذشته تاکنون به خاطر تحریم، در حوزه تولید مشکلاتی را عملا لمس می‌کنیم، اما قبل از آن چه عاملی سبب شد که در دنیا برند نباشیم و در صنعت‌های مختلفی مثل خودروسازی پیشرفت نکنیم. وی افزود: علی‌رغم وجود منابع نفت، انرژی و سوخت در صنعت پیشرفته نیستیم. بخشی از علت عقب‌ماندگی کشور در صنعت مربوط به مدیریت است، اما قوانینی که در مجلس نوشته و تدوین می‌شود نیز باید با درایت کامل اجرا شود. نماینده خلخال اظهار کرد: در مدیریت، بها دادن به نیروی انسانی اهمیت زیادی دارد، ما باید به تربیت مدیران بها دهیم چراکه پولی که صرف تربیت مدیران کشور می‌شود در برابر آنچه به دست می‌آید اندک است. جعفری با اشاره به پیشرفت کشورهای دیگر از جمله ترکیه در صنعت نساجی، تصریح کرد: خواسته ما از مدیران برتر صنایع کشور این است که روزی در همه حوزه‌های صنعت مرجع باشیم، چرا که مراجعه دیگران به ما افتخاری بزرگ است.

وی در خصوص نارسایی قوانین، خطاب به مدیران بیان کرد: بی‌شک همه شما در حوزه قانون، بیمه، مالیات، ارز، انرژی و ... مشکلاتی دارید و نارسایی در همه حوزه‌ها به خصوص در قانون وجود دارد. نماینده مردم خلخال در مجلس عنوان کرد: در مجلس نهم طرحی با عنوان کمیسیون ویژه اصل 44 برای حل مشکلات تولید در حال فعالیت است. مجلس این آمادگی را دارد تا به مدیران و تولیدکنندگان کمک کند و از نظرات بخش خصوصی استفاده شود. وی با بیان اهمیت مدیریت و به‌روزرسانی آن، گفت: یکی از محورهای مهم هر دستگاه، مدیریت آن مجموعه است، چرا که اگر مدیر مجموعه تجربه و علم کافی داشته باشد، قطعا آن مجموعه پیشرفت خواهد کرد. جعفری با اشاره به این‌که «ایران، کشوری اسلامی با منابع غنی طبیعی، انسانی و نیروهای توانمند و متخصص است» بیان کرد: ایران از نظر ذخایر، دارای رتبه دوم جهان است، اما به عنوان کشوری مطرح در دنیا شناخته نشده است.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۶:۲۳
چه عاملی؟ خب معلومه دیگه : محمود و دوستان (159231)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۷:۰۷
بابا شما نون شب مردم کشورتونو تامین کنین دیگه برند پیشکش!!!1 (159276)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۳۸
آخه هم استانی خوب من .. این حرف ها رو بچه هم میتونه بگه . به عمل کار برآید ... مجلس تو این همه سال دست کیا بود ...؟؟ همین نماینده ها دیگه ؟
کسایی که نماینده روشنفکر رو تو مجلس کتک میزدند .
لاقل شما اینا رو میگی .. و الا بقیه تو خواب ناز و سوار ماشینای چند صد میلیونی.
اون از رئیس بانک مرکزی و وزیر صنعت .. اینم از مجلس .. بهار تو رو خدا مثل همیشه چاپ کنید نظرات همه رو (159346)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۱۲
آخه برادر نماینده خودت چطوری رای آوردی ؟اونا که حمایتت کردن رو در کدوم پستها قراردادی و اونا که مخالفت کردند رو چکار کردی آیا خدا وکیلی کسی توی کشور اعتقادی به شایسته سالاری داره ؟ (159423)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۱۸:۳۹
اولین و اصلی تزین دلیل عدم رشد اقتصادی منفعت طلبیه بعضی هاست که اجازه نه تولید نه ابتکاری رو به خاطر حفظ منافغشون نمیدن. (159347)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۴۹
این آقای وکیل باید می فرمودند: از ماست که بر ماست. (159455)