کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازار جهانی طلا منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها

ایسنا , 14 دی 1398 ساعت 14:29

گروه اقتصادی: معامله گران بازار جهانی طلا در هفته جاری به نظاره تحولات خاورمیانه و احتمال وقوع تنشهای بیشتر در این منطقه خواهند نشست.


اگر تنشهای ژئوپلیتیکی ادامه پیدا کند، همچنان از بالا رفتن قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد یا حداقل مانع از تصحیح قیمت این فلز ارزشمند خواهد شد زیرا طلا در شرایط بحرانهای ژئوپلیتیکی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل شده و با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود. معامله گران همچنین منتظر آمارهای اقتصادی آمریکا از جمله گزارش ماهانه اشتغال هستند.رایان مک کی، استراتژیست کالای شرکت "تی دی سکیوریتیز" به کیتکونیوز گفت: فعالان بازار به دقت تحولات خاورمیانه را رصد می کنند.وی در ادامه افزود: آمار اقتصادی متعددی در هفته جاری از سوی آمریکا منتشر خواهد شد که مهمترین آن آمار ماهانه اشتغال بخش غیرکشاورزی خواهد بود.در نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی شده که روند اشتغالزایی این کشور در دسامبر به ۱۶۰ هزار نفر در مقایسه با رکورد ۲۶۶ هزار نفر در نوامبر کاهش پیدا کرده است. اگر آمار اقتصادی آمریکا مطلوب نباشند، قیمت طلا پشتیبانی خواهد شد زیرا احتمال افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا ضعیف می‌شود و طلا در فضای نرخهای بهره عملکرد درخشانی پیدا می‌کند.

آمریکا در نیمه شب جمعه در حمله هوایی تروریستی به فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اسلامی را به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی به شهادت رساند.پنتاگون اعلام کرد دونالد ترامپ دستور این حمله تروریستی را صادر کرده بود. این اقدام تروریستی نگرانیها نسبت به التهاب بیشتر منطقه را برانگیخت.پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکومتالز در این باره گفت: بازار در هفته جاری به واکنش احتمالی به اقدام تروریستی آمریکا معطوف خواهد شد. وی پیش بینی کرد قیمتها ریزش پیدا نخواهند کرد مگر این که اتفاقات نگران کننده بیشتری روی ندهد.بر اساس گزارش مارکت واچ، بهای طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر خبر شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به بالاترین حد در چند ماه اخیر صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار نیویورک ۲۴ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۵۵۲ دلار و ۴۰ سنت بسته شد که بالاترین قیمت از چهارم سپتامبر بود و برای کل هفته ۲.۳ درصد افزایش پیدا کرد که دومین رشد هفتگی متوالی بود.

سایر داراییهای امن مانند ین ژاپن افزایش یافتند. قیمتهای نفت صعود کرد و بازارهای سهام جهانی با ریزش روبرو شدند.رافی بویادیان، تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری در ایکس ام در یادداشتی نوشت: تشدید تنشهای ژئوپلیتیکی ممکن است ریسک پذیری که عامل صعود بازارها از دسامبر بود را از بین ببرد.به گفته اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند در شرکت "گینزویل کوینز"، قیمت طلا ممکن است در صورت فقدان تنشهای ژئوپلیتیکی در مرز ۱۵۵۰ دلار به مقاومت برخورد خواهد کرد و احتمال دارد که از این سطح ریزش پیدا کند.


کد مطلب: 195175

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/195175/بازار-جهانی-طلا-منتظر-افزایش-بیشتر-قیمت-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir