به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۱۹۵۲۵۷

آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران

گروه جامعه: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به‌تدریج تا ظهر امروز (16 دی ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و تردد خودروها در برخی مناطق، تجمع غلظت آلاینده‌ها سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد.
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در نخستین ساعات امروز (۱۶ دی ماه) با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در شرایط سالم قرار خواهد گرفت.به‌تدریج تا ظهر امروز با توجه به عدم وزش باد مؤثر و تردد خودروها در برخی مناطق، تجمع غلظت آلاینده‌ها سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد شد.در ساعات بعدازظهر نیز به دلیل سکون جو، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود. با این‌حال در اواخر وقت دوشنبه احتمال وزش باد سبب پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا خواهد شد.صبح فردا (۱۷ دی ماه) همزمان با آغاز تردد خودروها و شرایط جوی نسبتاً پایدار بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و درنتیجه در بیشتر مناطق کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. طی روز نیز با برقراری جو آرام و آسمان صاف شرایط مناسبی برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

انباشت آلاینده‌ها طی روز همراه با افزایش حجم ترافیک در غروب سه‌شنبه سبب می‌شود که بر میزان غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته افزوده شود و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. اگرچه در ساعات پایانی سه‌شنبه نیز با افزایش نسبی سرعت باد شاهد پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا خواهیم بود.بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۸۵ و هوا در شرایط سالم بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: آلودگی هوا