به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۹۵۳۵۹

«آن شب» چگونه به «فجر ۳۸» رسید؟

گروه فرهنگ و هنر: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آن شب» بیان کرد پروسه فنی این فیلم ترسناک در آمریکا انجام شده است
«آن شب» چگونه به «فجر ۳۸» رسید؟
محمد درمنش تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آن شب» درباره آخرین وضعیت این پروژه سینمایی گفت: «آن شب» اولین اثر سینمایی کورش آهاری است که در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود.وی بیان کرد: با توجه به اینکه این فیلم سینمایی در خارج از ایران فیلمبرداری شده است، تمام کارهای فنی «آن شب» در آمریکا انجام شده است. به تازگی با عزت‌اله علیزاده معاون اجرایی جشنواره فیلم فجر صحبت کردم و قرار شد که نسخه اصلی فیلم را به یکی از لابراتوآرهای داخل ایران تحویل دهیم تا نسخه دی‌سی‌پی فیلم آماده شود.این تهیه‌کننده سینما توضیح داد: علت تحویل دادن نسخه اصلی به لابراتوآرها این است که لابراتوآر مربوطه باید یک کد برای نمایش فیلم ارائه دهد که ممکن است این کد در ایران قابل خواندن نباشد. به همین دلیل هماهنگی لازم برای دریافت نسخه اصلی و ارائه آن به لابراتوآر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پروانه ساخت این فیلم سینمایی در ایران به نام خود صادر شده است، توضیح داد: این فیلم سینمایی در سال ۱۳۹۷ پروانه ساخت دریافت کرد و فیلمبرداری آن در همان سال به پایان رسید، می‌توانستیم «آن شب» را همان سال به جشنواره فیلم فجر ارائه دهیم.این کارگردان سینما در پایان گفت: هر چند فرم حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر را هم پر کرده بودم، اما به دلیل آن که این اثر سینمایی یک فیلم وحشتناک است و صدا و موسیقی از اهمیت بسیاری دارد، تصمیم گرفتیم که آماده‌سازی این پروژه با عجله انجام ندهیم که به فیلم لطمه بخورد.

داستان این فیلم درباره یک زوج ایرانی در آمریکا است که در یک هتل محبوس شده‌اند در حالی که نیروهای بیگانه‌ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه‌رو شوند. در مراحل تولید تهیه‌کنندگی این فیلم را دو سینماگر آمریکایی یعنی ‎الکس بروتو با همراهی جفری الارد برعهده داشتند اما حالا و براساس اعلام سازمان سینمایی تنها نام محمد درمنش به‌عنوان تهیه‌کننده فیلم ثبت شده است.در این فیلم بازیگرانی چون شهاب حسینی، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی و بازیگر خردسال لیلا گرگانیان هستند که در کنار بازیگران خارجی: لی‌لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم و جیا مو را حضور دارند.
مرجع : مهر