به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۱۹۵۳۸۷

آمریكا: از قبل مطلع شدیم ایران قصد حمله دارد

آمریكا: از قبل مطلع شدیم ایران قصد حمله دارد
گروه بین‌الملل: روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشت که حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی در عراق یک رخداد حساب شده بود و مقام‌های کاخ سفید از بعد از ظهر روز سه‌شنبه مطلع بودند که ایران قصد حمله دارد. این یک مقام ارشد دولتی گفت: «ما می‌دانستیم و عراقی‌ها هم از چندین ساعت قبل به ما خبر داده بودند که ایران قصد حمله دارد.» واشنگتن‌پست هم‌چنین به‌نقل ازمقام‌های نظامی آمریکا نوشت پیش از حمله سپاه پاسداران، نیروهای مستقر در پایگاه مجهز به وسایل حفاظتی شدند و به آن‌ها دستور دا‌ده شد تا به پناهگاه‌ها بروند.

در همین حال، ژنرال میلی رییس ستاد ارتش آمریكا و مارك اسپر وزیر دفاع ایالات متحده، اطلاعات جدیدی درباره‌ی حمله‌ی شب گذشته در اختیار خبرنگاران قرار دادند. آن‌ها گفته‌اند که قصد ایران کشتن سربازان آمریکایی و آسیب رساندن به ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، هواپیماها و تجهیزات بوده و نیت آسیب نرساندن نداشتند؛ و هشدار اولیه و اقدامات دفاعی و اطلاعاتی باعث نجات جان سربازان شده است. ژنرال میلی گفت: ایران ۱۶ موشک شلیک کرده، که ۱۲ تای آن‌ها به چادرها، راه‌های ارتباطی داخلی، پارکینگ و هلی‌کوپتر اصابت کرده‌است. از این ۱۲ موشک که از سه نقطه‌ی متفاوت در داخل خاک ایران پرتاب شده، یازده تا به پایگاه الأسد اصابت کرده و یکی از آن‌ها به پایگاهی در اربیل برخورد کرده‌است.

 کنگره‌ی آمریکا «کاهش اختیارات جنگی ترامپ» را به رأی می‌گذارد
نانسی پلوسی، رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این مجلس امروز پنج‌شنبه درمورد قطعنامه‌ای مبنی بر «محدود کردن اقدامات نظامی دونالد ترامپ در رابطه با ایران» رأی‌گیری خواهد کرد. دموکرات‌های کنگره می‌گویند به دنبال‌ مصوبه‌ای هستند که هرگونه اقدام نظامی ترامپ در رابطه با ایران را متوقف می‌کند مگر با اجازه‌ی کنگره.
 
برچسب ها: حمله موشکی سپاه