به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۱۹ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۱۹۵۴۱۷
والیبال انتخابی المپیک - چین

انتخابی المپیک؛ پیروزی تیم ملی والیبال بر چین

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران سومین دیدار خود در مرحله مقدماتی انتخابی المپیک را با پیروزی قاطع برابر چین به پایان برد تا به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شود.
انتخابی المپیک؛ پیروزی تیم ملی والیبال بر چین
به گزارش مهر، تیم ملی والیبال ایران که در دو دیدار ابتدایی خود برابر چین تاپیه و قزاقستان به پیروزی رسیده بود برای تعیین سرگروه عصر امروز به مصاف تیم ملی چین رفت و موفق شد با پیروزی ۳ بر صفر برابر این تیم به خواسته اش برسد.
ست اول؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
ایگور کولاکوویج که در دو دیدار گذشته ترکیبی از بازیکنان جوان را به میدان فرستاده بود، برای دیدار با چین ترکیب اصلی تیم ملی را به میدان فرستاد که شهرام محمودی نیز با رفع مصدومیت در ترکیب قرار داشت. ملی پوشان کشورمان در ست اول رقابت نزدیکی با چین داشتند و دو تیم پایاپای پیش رفتند اما در امتیازات آخر این تیم ایران بود که توانست فاصله اش را زیاد کند و در پایان ۲۵ بر ۲۲ میزبان این دوره از مسابقات را شکست داد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران
ملی پوشان کشورمان ست دوم را هم با قدرت آغاز کردند اما چینی‌ها با استفاده از شرایط میزبانی و حمایت‌هایی که تماشاگران انجام دادند تلاش کردند بازی را پایاپای پیش ببرند. همین اتفاق هم افتاد و دو تیم با اختلاف امتیازی نزدیک کارشان را ادامه دادند اما این تیم ایران بود که ۲۰ بر ۱۸ از میزبان مسابقات پیش افتاد و در توانست این برتری را حفظ کند و ست دوم را ۲۵ بر ۲۰ به سود خود خاتمه دهد.
ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران
شاگردان ایگور کولاکوویچ ست سوم را از میزبان مسابقات آسان‌تر از دو ست دیگر بردند. ملی پوشان کشورمان که در دریافت‌ها بسیار کم اشتباه بودند توانستند با این فاکتور امتیازهای زیادی را کسب کنند. در این میان چینی‌ها هم در برخی امتیازات بسیار عجول و کم دقت بودند که همین امر کمک کرد تا تیم ایران به راحتی این ست را به سود خود کند و در نهایت این ست را هم ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه دهند.

تیم ملی ایران که به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شده است باید در دیداری حساس به مصاف تیم ملی کره جنوبی برود. قطر و چین هم دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد.