به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۹۵۴۳۰
وقت نداشتیم که با نانسی تماس بگیریم!

ترامپ درباره حملات ایران: آماده اقدام بودیم

ترامپ درباره حملات ایران: آماده اقدام بودیم
گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، شامگاه پنج‌شنبه ۱۹ دی در جمع هواداران خود در ایالت اوهایو از تصمیم خود برای ترور قاسم سلیمانی، بار دیگر دفاع کرد.
یک هفته پس از بحرانی که ایالات متحده و ایران را به آستانه جنگ کشاند، ترامپ تاکید کرد که این اقدام {ترور سردار سلیمانی} «جسورانه و حساس بوده» و پهپادهای آمریکایی «عدالت» را محقق ساختند! رئیس جمهوری آمریکا افزود: «او [قاسم سلیمانی] خیلی جدی متوجه سفارتخانه‌های ما بود. ما به سرعت متوقفش کردیم.» دولت ایالات متحده اعلام کرده که هدف از ترور سردار سلیمانی «دفاع از شهروندان و منافع آمریکا» بوده. با این حال دمکرات‌های کنگره آمریکا به شدت از این اقدام دولت انتقاد کرده‌اند و می‌گویند که کنگره باید در جریان قرار می‌گرفت. مجلس نمایندگان آمریکا عصر پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را نیز به تصویب رساند که تاکید می‌کند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، پیش از اقدام نظامی دیگری علیه ایران باید تایید کنگره را بگیرد که البته این قطعنامه الزام‌آور نیست. ترامپ در ادامه افزود: «به ما تلفن شد. ما متوجه شدیم که او کجاست... و آن وقت باید تصمیم می‌گرفتیم. وقت نداشتیم که با نانسی [پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان] تماس بگیریم!» دونالد ترامپ تاکید کرد که اگر موشک‌های ایرانی به کشته شدن سربازان آمریکایی منجر می‌شد، آمریکا «آماده اقدام بود» و از این رو «آدم‌های بسیاری این میان شانس آوردند».

ترور سردار سلیمانی در فرودگاه بین المللی بغداد، واکنش تلافی‌جویانه ایران را به دنبال داشت که دو پایگاه نظامی ایالات متحده در عراق را هدف حملات موشکی خود قرار داد، حملاتی که به گفته مقامات عراقی و آمریکایی، تلفاتی نداشت.

ترامپ: دستور تحریم‌های تازه علیه ایران را صادر کرده‌ام
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین می‌گوید به خزانه‌داری این کشور دستور داده تا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند. وی که در یک نشست خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، با تکرار این جمله که «ایران هرگز سلاح اتمی نخواهد داشت»، گفت امروز دستور اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران صادر کرده و خزانه‌داری آمریکا به زودی این تحریم‌ها را اعلام می‌کند.
برچسب ها: دونالد ترامپ