به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۹۵۴۶۹

تاتنهام - لیورپول؛ به دامِ مورینیو نیفتی!

گروه ورزشی: تاتنهام در بازی برگشت هفته بیست‌ودوم لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۱ امشب میزبان صدرنشین لیگ خواهد بود.
تاتنهام - لیورپول؛ به دامِ مورینیو نیفتی!
در بیست‌ودومین هفته رقابت‌های لیگ برتر انگلیس، ژوزه مورینیو به لیورپولی‌ها رسید. تاتنهام در بازی برگشت از ساعت ۲۱ امشب میزبان صدرنشین لیگ خواهد بود. کلوپ در پی افزایش فاصله است و مورینیو می‌خواهد نشان بدهد با اسپرز بازنده همیشگی دیدار‌های بزرگ نیست.

تاتنهام؛ داستان نبرد‌های بزرگ
روزگار ژوزه مورینیو در این روز‌ها را از دو بُعد بررسی می‌کنیم.اول نتایج اسپرز و اینکه تیم لندنی با او از شرایط بد ماه‌های پایانی با پوچتینو فاصله گرفته و با پیروزی غریبه نیست، اما تبدیل به تیمی هم نشده که رقبا را یکی پس از دیگری ببرد. بازی آخرشان برابر ساوتهمپتون را هم باختند، اما مهم‌تر از آن شکست در بازی‌های بزرگ است که هواداران را نگران می‌کند. باخت برابر منچستریونایتد و چلسی، تیم‌هایی که چندان شرایط مساعدی هم نداشتند. حالا با لیورپول و سیتی چه خواهد کرد؟ کار سخت‌تر است و شانس‌شان هم کمتر.البته انتقاد‌هایی که از مورینیو می‌شود و فعلاً چندان زیاد هم نیست باعث شده هری ردنپ از آقای‌خاص دفاع کند و یادآور شود او جادوگر نیست. دومین بُعد که اولی به آن بستگی دارد، مصدومان پرتعداد تاتنهام است. هری کین هم به لوریس و سیسوکو و اندومبله پیوست. این یعنی ۴ بازیکن کلیدی را تا مدت‌ها مورینیو در اختیار نخواهد داشت. او که نمی‌خواست ژانویه بازیکن بخرد حالا سخت در پی جذب یک مهاجم گلزن برای جانشینی کین است. باید ببینیم با دردسر‌های ماه‌های اخیر مورینیو چطور کنار می‌آید. شاید حتی نباختن برابر لیورپول کمی از مشکلات تیم او کم کند. اگر پیروز شود که فوق العاده خواهد شد.

لیورپول؛ این دو تا را هم ببر
شرایط هیچ تیمی در اروپا به خوبی لیورپول نیست. نه می‌بازند و نه کمبودی دارند. در واقع یورگن کلوپ مشکلات مورینیو را ندارد. او کادری از بازیکنان را جمع کرده که حتی در این روز‌های فشرده هم بتواند به برخی از آن‌ها استراحت بدهد. اگرچه مصدومیت باعث شده چند هافبک تیمش استراحت اجباری داشته باشند. با این وجود برخلاف سال گذشته گذر سخت دسامبر و ژانویه برای لیورپول به سلامت طی شده و از بازی‌های دشوار این روز‌ها فقط نبرد با تاتنهام و منچستریونایتد باقی‌مانده است.امشب در لندن که در سالیان اخیر معمولاً نتایج خوبی گرفته‌اند، به مصاف تاتنهام خواهند رفت. تاتنهامی که بیشتر بازنده خوبی برابر لیورپول بوده. مهم‌تر از آن نبرد برابر تنها رقیبی است که این فصل نبرده‌اند. اگر منچستریونایتد را هم لیورپول ببرد هواداران یک نفس راحت خواهند کشید.لیورپول را از همین الان باید قهرمان لیگ برتر بدانیم و این طلسم پس از ۳۰ سال شکسته خواهد شد. حالا تیم کلوپ اهداف دیگری دارد، مثل رکورد شکست‌ناپذیری و پیروزی‌های بیشتر در دیدار‌های بزرگ‌تر. از امشب به بعد تا وقتی لیگ قهرمانان اروپا از سر گرفته می‌شود، دیگر لیورپول مجبور نیست هر هفته ۲ بازی برگزار کند و این خبر خوبی برای کلوپ خواهد بود.

آخرین جدال
دیدار رفت این فصل در آنفیلد با نتیجه ۲ بر یک به سود لیورپول خاتمه پیدا کرد. برای صدرنشین لیگ برتر، هندرسون و صلاح گل زدند و تنها گل تاتنهام را کین به ثمر رساند.

آمار بازی
۵۵) در لیگ برتر، تاتنهام و لیورپول ۵۵ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. لندنی‌ها ۱۴ برد و لیورپولی‌ها ۲۶ برد داشته‌اند، در حالی که ۱۵ بازی مساوی شده است.
۶) آمار تاتنهام برابر صدرنشینان در خانه بسیار خوب بوده. در ۱۰ بازی آخر برابر تیم‌های نخست جدول ۶ برد داشته‌اند، یک بازی مساوی شده و ۳ بازی را باخته‌اند. ۲ باخت‌شان در خانه برابر سیتی بوده است.
۳) لیورپول در ۴ بازی آخر لیگ برتری برابر تاتنهام شکست نخورده و ۳ بازی را برده است.
۲) آخرین برد تاتنهام برابر لیورپول به حدوداً ۲ سال و ۳ ماه قبل برمی‌گردد که ۴ بر یک این حریف را شکست دادند.
یک) تنها باخت لیورپول برابر تاتنهام در ۱۴ بازی اخیر لیگ برتری همان شکست سنگین اکتبر ۲۰۱۷ بود. ۹ برد و ۴ تساوی در دیگر دیدار‌ها برای سرخ‌ها رقم خورده.
۸) تیم یورگن کلوپ در ۸ بازی آخرش در لندن شکست نخورده، ۵ بازی را برده و ۳ مرتبه به تساوی رسیده است.
۴) لیورپول در حالی ۳ بازی متوالی را در پایتخت برده و شانس دارد به چهارمین برد متوالی برسد که از اکتبر ۱۹۸۹ چنین اتفاقی برای‌شان رخ نداده است.
۲) ژوزه مورینیو فقط ۲ بازی از ۱۰ نبردش برابر یورگن کلوپ را برده است. آقای‌خاص با ۱۷ درصد پیروزی برابر رونالد کومان بدترین آمار را مقابل این مربی داشته و پس از آن بدترین آمار مربوط به رویارویی او با کلوپ می‌شود.
۳۷) لیورپول بیش از یک سال می‌شود که در لیگ برتر شکست نخورده. آخرین باخت‌شان ژانویه ۲۰۱۹ برابر سیتی بود و پس از آن در ۳۷ بازی بدون شکست بوده‌اند.

مصدومان و محرومان
هری کین، جدیدترین دردسر ژوزه مورینیو بود که تا اواخر فصل نمی‌تواند در ترکیب تاتنهام بازی کند. پیش از او، هوگو لوریس، موسی سیسوکو، بن دیویس و تانگی اندومبله هم مصدوم بودند. لیورپول هم برای بازی امشب جیمز میلنر، ناتانیل کلاین، فابینیو و نبی کیتا را در اختیار نخواهد داشت.وضعیت دیان لوورن و جوئل ماتیپ بهتر شده، اما بعید است کلوپ ریسک کند و آن‌ها را به میدان بفرستد.

ترکیب احتمالی دو تیم
تاتنهام: گاسانیگا، اوریه، آلدرویرلد، داوینسون، ورتونگن، وینکس، دایر، لاملا، اَلی، لوکاس و سون
لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، چمبرلین، هندرسون، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو
مرجع : خبر ورزشی
برچسب ها: فوتبال جهان