به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۱۹۵۶۴۹
ترامپ به مقام‌های ایران: مذاکره برایم اهمیتی ندارد،

سلاح هسته‌ای نداشته باشید و معترضان را نکشید

سلاح هسته‌ای نداشته باشید و معترضان را نکشید
گروه بین‌الملل: رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با بی‌اهمیت توصیف کردن مذاکره با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، از این کشور خواست تا سلاح هسته ای نداشته باشند و«معترضان خود را» نکشند.
به گزارش خبرگزاری‌های غربی، دونالد ترامپ شامگاه یکشنبه و در یک پیام توییتری به دو زبان انگلیسی و فارسی نوشت: «مشاور امنیت ملی امروز عنوان کرد كه تحریم ها و اعتراضات، ایران را به شدت تحت فشار قرار داده است و آنها را مجبور به مذاكره می‌كند. در واقع، اصلا برایم اهمیتی ندارد که آیا آنها مذاکره می کنند یا نه. این کاملاً به عهده‌ خودشان است، اما سلاح هسته ای نداشته باشید و معترضان خود را نکشید.»
این پیام ساعاتی پس از برگزاری تظاهرات اعتراضی در تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران منتشر شد. مسئولان ایرانی به‌ویژه، به دلیل پنهانکاری و اعلام نکردن واقعیت سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی با موشک پدافند هوایی،‌ زیر فشار اعتراض‌ها و انتقادهای گسترده قرار گرفته‌اند. هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین با ۱۷۶ سرنشین بامداد چهارشنبه هشتم ژانویه و ساعاتی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌‌الاسد عراق با شلیک پدافند موشکی در آسمان تهران آتش گرفت و در محمود آباد شهریار سقوط کرد. مقام‌ها و رسانه‌های رسمی ایران به مدت سه روز شلیک موشک به سوی این هواپیما را از اساس انکار کردند.
 
 
برچسب ها: دونالد ترامپ