به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۱۹۵۷۹۵

بازداشت همسران نوری‌زاد و هاشم خواستار

گروه سیاسی: فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد و صدیقه مالکی‌فر، همسر هاشم خواستار که از صبح چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه در مقابل دادسرای انقلاب مشهد تحصن کرده بودند بازداشت شدند. 
محمد نوری‌زاد، هاشم خواستار
محمد نوری‌زاد، هاشم خواستار
همسران نوری‌زاد و خواستار شب گذشته در شبکه‌های اجتماعی از قصد خود برای تحصن خبر داده و نوشته بودند:  «از هیچیک از دوستان و همکاران و همشهریان انتظار نداریم که ما را همراهی کنند از لطف و محبت دوستان که از طریق پیام و تلفن... ابراز کرده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنیم.» اعتراض این دو به شرایط ناگوار همسرانشان در زندان است که به گفته آنها "شش ماه است که در انفرادی زندان مشهد در بازداشتند". محمد نوری‌زاد در تیر ماه سال جاری به اتهام "توهین به رهبری" بازداشت و به زندان مشهد منتقل شد. او در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است. فاطمه ملکی روز سه‌شنبه پس از ملاقات با همسرش در یک پیام صوتی از وضعیت وخیم جسمانی او خبر داد. هاشم خواستار، معلم و محمد نوری‌زاد فعال سیاسی هردو از امضاکنندگان نامه‌ای بودند که به نامه ۱۴ نفر معروف شد. پسر محمد نوری‌زاد نیز سه روز پیش در تهران دستگیر شده است و در حال حاضر سه نفر از اعضای خانواده نوری زاد در بازداشت به سر می‌برند.

دو عضو حزب اتحاد ملت ایران بازداشت شدند
جماران هم نوشت: ویدا ربانی و حسین معصومی دو عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی صبح امروز در منزل بازداشت شدند. تا این لحظه از دلیل بازداشت و نهادبازداشت کننده اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر، شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی از جانباختگان اعتراضات سال ۸۸ برای اجرام حکم حبس خود را تحویل زندان اوین داد.