کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه تجهیزات آشپزخانه صنعتی را تهیه کنیم؟

28 دی 1398 ساعت 20:27

گروه کسب و کار: تهیه و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی یکی از مهم‌ترین تصمیمات برای افرادی است که قصد راه‌اندازی فست فود، رستوران و آشپزخانه صنعتی را دارند. علت این امر محدود بودن تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب و کارآمد است.


شاید یکی از علت‌های آن این است که جامعه درباره تولیدکنندگان تجهیزات آشپزخانه صنعتی آگاهی ندارند. با توجه به طیف گسترده تجهیزات آشپزخانه صنعتی شرکتی وجود ندارد که عمل به تولید تمامی تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز برای راه‌اندازی رستوران انجام دهد.
برای تهیه تجهیزات آشپزخانه، ابتدا باید نوع کاربری آشپزخانه را معین کنید. اگر می‌خواهیم در آشپزخانه، غذاهای سنتی طبخ کنید باید تجهیزات آشپزخانه مناسب با رستوران را تهیه کنید. اما اگر قرار باشد در آنجا غذاهای فست فودی پخته شوند باید تجهیزات را مناسب با غذاهای فست فود خریداری کنید.
 
تجهیزات آشپزخانه برای همه انواع غذاها ممکن است یکسان باشند. برای مثال می‌توان به تجهیزات برودتی و تجهیزات شستشو اشاره کرد. همین‌طور برحسب کارکرد، تجهیزات آشپزخانه را می‌توان به دسته‌های متعددی تقسیم کرد. در این تقسیم‌بندی مواردی همچون  تجهیزات آماده‌سازی رستوران، مربوط به پخت‌وپز، تجهیزات برودتی و سرمایشی، تجهیزات مربوط به سرو غذا، خط سلف‌سرویس، تجهیزات مربوط به نظافت و درنهایت لوازم جانبی جای می‌گیرند.
 حتماً قبل از تهیه تجهیزات آشپزخانه صنعتی باید چک‌لیست تجهیزات صنعتی آشپزخانه، ماشین تفکیکی آلات سنگین پخت غذاها، لیستی از تجهیزات سبک موردنیاز آشپزخانه صنعتی، دانستن ابعاد، اندازه و ظرفیت سردخانه تهیه کنید.
 
تفاوت تجهیزات صنعتی آشپزخانه با تجهیزات آشپزخانه معمولی در چیست؟
 ممکن است اولین کلمه مورد توجه در عنوان تجهیزات آشپزخانه صنعتی  خود کلمه صنعتی  باشد و می‌خواهیم بدانیم که تجهیزات صنعتی آشپزخانه و تجهیزات آشپزخانه معمولی باهم چه فرقی دارند؟
 ابتدا به تعریف کلمه صنعتی می‌پردازیم. آشپزخانه صنعتی به تجهیزاتی می‌گویند که میزان و نوع مصرف از آن‌ها بیش‌ازحد معمول باشد و به‌مراتب در تعداد خیلی بالا و حجم بالا از آن‌ها استفاده می‌شود.
 تجهیزات صنعتی آشپزخانه معمولاً مانند تجهیزات آشپزخانه هستند که از موادی ساخته می‌شوند تا امکان کار در حجم و تعداد بالا را داشته باشند.
 تجهیزات آشپزخانه  عموماً از موادی مانند آهن تولدی میشوند تا امکان کار با حرارت و آتش را داشته باشند.
 تجهیزات صنعتی آشپزخانه نیز همین‌طور است اما لوازم آشپزخانه خانگی به سمت مواد فانتزی مقاوم نمی‌رود بلکه سوی مواد محکم‌تر می‌رود البته به شرطی که ازلحاظ زیبایی نیز قابل‌قبول باشند.
 تجهیزات صنعتی آشپزخانه به علت  ارجحیت بالاتر در پخت‌وپز و طبخ غذا  به دسته‌های متعددی تقسیم می‌شوند و هر یک از تولیدکنندگان سری خاصی از تجهیزات صنعتی آشپزخانه را تولید می‌کنند.
 
دسته‌بندی متداول تجهیزات صنعتی آشپزخانه به چه صورت است؟
 
    تجهیزات برودتی و نگهداری
    تجهیزات سرو غذا
     تجهیزات آماده‌سازی
     تجهیزات طبخ غذا
     تجهیزات نظافتی و شستشو
     تجهیزات فست فود
 
چگونه با تجهیزات صنعتی آشپزخانه آشنا شویم؟
 تصور ما از آشپزخانه منزل این است که در آن یک سینک ظرف‌شویی، اجاق‌گاز و یخچال قرار دارد. به همین دلیل زمانی که درباره آشپزخانه صنعتی بحث می‌کنیم همین تصویر در ذهن ما نقش می‌بندد.
 بنابراین افرادی که می‌خواهند یک آشپزخانه صنعتی داشته باشند، باید اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورند.
 تاپینگ پیتزا و ساندویچ، دستگاه همبرگر زن صنعتی، گریل، فر، تجهیزات مربوط به پخت پیتزا مانند انواع فر پیتزای صندوقی یا ریلی، چرخ‌گوشت صنعتی و پوست‌کن صنعتی را می‌توان نام برد. که امروزه با پیشرفت فناوری دستگاه‌های متفاوتی با عملکرد مختلف ساخته‌شده است که باعث تنوع بالای تجهیزات صنعتی آشپزخانه شده‌اند.
 
 
نکاتی مهم برای خرید تجهیزات آشپزخانه
 برای راه انداری فست فود، کافی شاپ و رستوران مراحل مختلفی وجود دارد. برای راه اندازی این کسب و کارها معمولا خرید تجهیزات مناسب از دغدغه‌های اصلی صاحبان کار است. از این رو همیشه برای خرید دچار سردرگمی میشوند. با توجه به قیمت تجهیزات رستوران، تجهیزات کافی شاپ و تجهیزات فست فود بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب را برای تجهیزات رستوران خود داشته باشید.
به دلیل قیمت نسبتا بالای تجهیزات آشپزخانه انتخاب درست میتواند در هزینه‌های اولیه بسیار موثر باشد. چراکه انتخاب نادرست سبب شده تا مجددا هزینه برای تغییر و یا تعمیر تجهیزات صرف شود.

خرید اجاق گاز و فر رستوران
 خرید اجاق گاز و فر جزء تجهیزات فست فود، تجهیزات کافی شاپ و تجهیزات رستوران است. برای خرید اجاق گاز و فر باید متناسب با کسب و کار خودتان بهترین انتخاب را داشته باشید. تا بر این اساس هزینه مناسبی را برای خرید این تجهیزات صرف کنید.
اما به طور معمول برای خرید تجهیزات کافی شاپ، فست فود و رستوران باید به نکات زیر دقت فرمایید:
فری را انتخاب نمایید که ظرفیت بالایی داشته باشد. ظرفیت بالای فر سبب شده تا شما بتوانید چندین غذا را به صورت همزمان بپزید. که این مورد سبب شده تا شما به راحتی بتوانید در کمترین زمان تعداد زیادی غذا را به مشتریان خود ارائه دهید.

فر پیتزا صنعتی رشنال2
انتخاب با کیفیت ترین فر موجود در بازار: هرگر به خاطر کاهش هزینه‌های اولیه اقدام به خرید تجهیزات بی کیفیت نکنید. خرید وسایل ارزان قیمت و بی کیفیت موجب کاهش کارایی شده و با خرابی آن هزینه بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد اورد. چراکه هزینه تعمیر و یا خرید مجدد یک فر جدید هزینه ای بیشتر را متوجه کسب و کار میکند. معمولا صاحبان کسب و کار برای خرید تجهیزات کافی شاپ  فست فود و رستوران بهترین فر را انتخاب میکنند چراکه فر یک وسیله کاملا مصرفی و از تجهیزات ضروری آشچزخانه صنعتی میباشد. که در صورت خرابی و عملکرد بد اثار جبران ناپذیری در کسب و کار خواهد داشت.

کاربردها و آپشن‌های مورد نیاز
حتما به هنگام خرید فر دقت کنید که فر مورد نظر دارای اپشن و قابلیت‌های مورد نظرتان باشد. داشتن قابلیت‎های مورد نیاز سبب میشود تا با صرف کمترین زمان بیشترین کیفیت را داشته باشید. پس حتما در انتخاب مدل فر دقت لازم را به خرج دهید.

خرید یخچال و فریز صنعتی
یخچال و فریزر هم جزء ابزار‌های اصلی در کسب و کارهای نام برده میباشد. همانطور که میدانید انتخاب یک یخچال و فریزر مناسب و با کیفیت در نگهداری مواد غذایی تاثیر بسزایی دارد. یخچال خوب موجب نگهداری درست سبزیجات میشود و در این یخچال‌ها به دلیل گردش هوای مناسب سبزیجات و … تازگی خود را حفظ خواهند کرد.
 
تجهیزات فست فود
سعی کنید به هنگام خرید یخچال برای تکمیل تجهیزات فست فود، کافی شاپ و رستوران به موارد زیر دقت نماید.
قدرت سرد سازی: اصل اساسی به هنگام خرید یخچال قدرت سرد سازی دستگاه میباشد. حتما باید یخچالی را انتخاب نمایید که قدرت کافی برای نگهداری موارد غذایی داشته باشد.
 
تجهیزات رستوران
مصرف انرژی کم: دقت کنید که هزینه برق برای یک کسب و کار تجاری بسیار زیاد میباشد. پس تا حد امکان تجهیزاتی را تهیه کنید که کمترین مصرف انرژی را داشته باشد.
 
تجهیزات کافی شاپ
در صورتیکه برای تهیه تجهیزات آَشپزخانه خود دچار سردرگمی هستید میتوانید از کارشناسان تهران تجهیز راهنمایی بگیرید. تهران تجهیز با چندین سال سابقه در فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی میتواند بهترین راهنما برای شما و کسب و کارتان باشد.
تهران تجهیز توانسته طی این سالها رضایت مشتریان خود را کسب کند. دلیل موفقیت تهران تجهیز در فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات است.

منبع: تهران تجهیز

 


کد مطلب: 195939

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/195939/چگونه-تجهیزات-آشپزخانه-صنعتی-تهیه-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir