به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۹۶۱۴۹

نگاهی به نطق رییس‌جمهو آمریکا در داووس

ترامپ در نشست 2020 داووس،نطق خود را تماما انتخاباتی انجام داد
ترامپ در نشست 2020 داووس،نطق خود را تماما انتخاباتی انجام داد
گروه سیاسی: کمتر از یکساعت قبل دونالد ترامپ در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس سخنرانی کرد. سخنرانی رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در زمانی انجام شد که او باید در سال جدید میلادی،در کارزار انتخاباتی، نظر رای‌دهندگان و الکترال‌های ایالتی را به خود جلب کند. آن‌طور که از سخنان ترامپ در داووس برمی‌آمد گویا او این اجلاس بین‌المللی را با کانون هواداران خود اشتباه گرفته بود. او گفت: ایالات متحده تحت رهبری من به جایی رسیده که «دنیا باید از آمریکا الگو بگیرد.»
دونالد ترامپ نه درباره سیاست‌های پولی آمریکا به عنوان صاحب ارز بین‌المللی، حرف زد که ممکن است باعث افزایش فقر شود و نه درباره تاثیر یا حتی کمک کشورش به اقتصاد‌های نیازمند به کمک. هر چه گفت درباره‌ی بهبود اوضاع اقتصاد آمریکا و افزایش میزان رفاه در این کشور بود.
ترامپ از ایجاد سه میلیون فرصت شغلی جدید گفت.از تعطیلی 60 هزار کارخانه در دوره دموکرات‌ها و از تاسیس و راه‌اندازی 12 هزار کارخانه‌ی جدید که قرار است (احتمالا در دولت بعدی) به عدد 60 هزار برسد و فقدان تعطیلی کارخانه‌های قبلی را در ایجاد اشتغال، جبران کند.
در طول سخنرانی، رئیس‌جمهوری آمریکا،بارها و بارها از کارگران یاد کرد و برنامه‌هایی که برای افزایش کیفیت زندگی آنها اجرا کرده یا درنظر دارد. او تاکید داشت که تحت رهبری او اوضاع در آمریکا چنان خوب شده که سرعت افزایش دستمزد کارگران از مدیران پیشی گرفته و پس‌انداز خانواده‌های آمریکایی به عدد 198 تریلیون دلار رسیده است. خلاصه‌ی سخنرانی او در داووس این بود که دولتش بهترین دولت تاریخ ایالات متحده آمریکا بوده و به همین دلیل دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است. اکنون سوال این است که آیا می توانیم دونالد ترامپ را «احمدی‌نژادِ آمریکائی‌ها» بدانیم که آمریکا را به قبل و بعد از دوران خود تقسیم کرده است؟