به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۹۶۴۰

دعوت​عبدالله​گل​از روحانی برای​سفر به​ترکیه

گروه سياسي: رئیس جمهور ترکیه در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر ضرورت بهره مندی از تمام ظرفیتهای موجود در دو کشور برای ارتقاء و توسعه دو کشور، از ظریف خواست مراتب دعوت وی برای سفر حسن روحانی به ترکیه را به وی اعلام کند.
دعوت​عبدالله​گل​از روحانی برای​سفر به​ترکیه
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست کنفرانس علوم و امور جهانی ( گفتگو ، خلع سلاح و امنیت منطقه ای و جهانی ) در استانبول بسر می برد در حاشیه برگزاری این اجلاس با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفتگو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام دکتر روحانی و تشکر از مهمان نوازی دولت ترکیه و همچنین برگزاری شایسته کنفرانس پاگواش در این کشور از مواضع مطرح شده در سخنرانی عبدالله گل استقبال کرد. ظریف با عمیق ، ‌دوستانه و برادرانه خواندن روابط فی مابین دو کشور بر جدیت بر پیگیری اهداف مشترک تاکید کرد. وزیر امور خارجه تشریح شرایط منطقه و برخی نگرانی ها و نا امنی های موجود بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت کشورهای منطقه برای کمک به حل و فصل مشکلات و بحرانها تاکید کرد.

عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس پاگواش بار دیگر مراتب خرسندی دولت ترکیه از برگزاری موفق انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و انتخاب روحانی به ریاست جمهوری کشورمان را اعلام و از ظریف خواست مراتب دعوت وی برای سفر حسن روحانی به ترکیه را به وی اعلام کند. عبدالله گل بر ضرورت بهره مندی از تمام ظرفیتهای موجود در دو کشور برای ارتقاء و توسعه دو کشور تاکید کرد. وی همچنین حرکت دو کشور در جهت نیل به اهداف مشترک سیاسی به ویژه در منطقه را مهم ارزیابی کرد.
مرجع : مهر

kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۷:۲۱
ترکیه با سریالاش داره فرهنگ خودشو نشون دنیا میده ما هم با شعار مرگ بر دنیا (159803)
سینا از شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۰ ۱۷:۵۶
ترکیه هم نمی تونه مشکل چندانی از مشکلات کشور ما رو برطرف کنه اما به هر حال ارتباط با ترکیه بهتر از فیجی و سیشل و مجمع الجزائر قمر هست!! (159857)