کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرگ‌بر‌آمریکا‌و‌مذاکره‌را با‌هم پیش‌می‌بریم

10 آبان 1392 ساعت 16:33

گروه سياسي: خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: حرف ما این است که روحیه مقاومت جواب آمریکایی‌ها را می‌دهد؛ البته این را هم بگویم که ما مقاومت را در تنافی با دیپلماسی فعالی که در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری یعنی عزت، حکمت و مصلحت و مصداق نرمش قهرمانانه باشد، نمی‌بینیم.


 آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران ضمن اشاره به حمله تروریستی اخیر در منطقه مرزی سراوان اظهار کرد: این اولین حادثه از این دست نیست و احتمالاً آخرین هم نخواهد بود. در همین راستا، اینکه می‌گوییم 35 سال است خودمان قربانی تروریسم هستیم، یعنی همین. حالا طرفه این است که تروریست‌ها یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی بیایند و پرچم ضد تروریسم را به دست بگیرند.وی همچنین با اشاره به سالروز 13 آبان و تسخیر سفارت آمریکا از سوی دانشجویان یادآور شد: از این تریبون در رابطه با آمریکا و جنایت‌های آمریکا زیاد سخن گفته شده است. من می‌خواهم فقط اشاره‌ای داشته باشم به این نکته که مساله مبارزه با آمریکا ریشه عقیدتی و اعتقادی دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان در ادامه گفت: در قرآن نماد استکبار فرعون است و فرعون اسم عام سلاطین مصر بوده، قرآن کریم فرعون را نماد استکبار معرفی می‌کند و ویژگی‌های مستکبران را بدین ترتیب بر می‌شمرد که مستکبران خود برتربین هستند و خودشان را آقابالاسر همه می‌دانند. حداقل دولتمردان آمریکایی این طور هستند. آمریکا در پنجاه سال اخیر به 25 کشور جهان حمله مستقیم و غیرمستقیم نظامی داشته است. خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با تاکید بر اینکه "طبق فرموده قرآن، راه مقابله فقط مقاومت است"، تصریح کرد: آمریکا در تجربه‌اش نشان داده که با مذاکره چیزی به کسی نداده است. آنها نم پس نداده‌اند. اینها فقط زبان مقاومت را می‌فهمند. وقتی مسئول سیاسی اتحادیه اروپا به صراحت می‌گوید ما فشار و مذاکره را هم‌زمان پیش می‌بریم، ما هم می‌گوییم ما شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را با هم پیش می‌بریم. وی اضافه کرد: حرف ما این است که روحیه مقاومت جواب آمریکایی‌ها را می‌دهد؛ البته این را هم بگویم که ما مقاومت را در تنافی با دیپلماسی فعالی که در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری یعنی عزت، حکمت و مصلحت و مصداق نرمش قهرمانانه باشد، نمی‌بینیم. اینجا میدان جنگ و صحنه رزم است. به دیپلمات‌هایی که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند جداً خسته نباشید می‌گوییم و اعلام می‌کنیم که تلاش‌های شما که در راستای اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد، یقیناً مورد حمایت ملت است.خاتمی همچنین گفت: به دنیا می‌گویم که اگر می‌خواهید موضع ملت را ببینید منتظر 13 آبان باشید خواهید دید که ملت ما باشکوهتر از سالهای گذشته و با شعاری رساتر از سال‌های گذشته فریاد مرگ بر آمریکا را به دنیا خواهد رساند.

 


کد مطلب: 19652

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/19652/مرگ-بر-آمریکا-و-مذاکره-را-با-هم-پیش-می-بریم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir