به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۹۶۹۴۰

ارتباط جاده ای ۲۰ روستای هرمزگان قطع است

گروه جامعه: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از وجود بیش از ۱۲۰ روستای صعب‌العبور در استان‌های جنوبی سیل‌زده خبر داد و گفت: با وجود بازگشایی این راه‌ها، به دلیل آسیب جدی وارد شده امکان تردد همه وسائل نقلیه در آن‌ها وجود ندارد، مگر آنکه با نیسان و ماشین‌های کمک‌فنردار بتوان از آن عبور کرد؛ بنابراین منتظر تصویب اعتبار حدود هزار میلیارد تومانی برای بازسازی این راه‌ها هستیم و طرح ابرار را برای تمرکز بر این کار فعلا متوقف کرده‌ایم.
ارتباط جاده ای ۲۰ روستای هرمزگان قطع است
به گزارش ایسنا، در پی وقوع سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان، آسیب زیادی به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این مناطق وارد شد که به گفته عبدالهاشم حسن نیا -رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- میزان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این راه‌ها بیش از هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
وی درباره اینکه آیا این اعتبار تصویب شده یا خیر و اینکه سازمان راهداری برای بازسازی این راه‌ها چه برنامه‌ای دارد؟ به ایسنا گفت: هنوز اعتبار مورد نیاز هزار میلیارد تومانی برای بازسازی راه‌های استان‌های سیل زده تصویب نشده است اما تقریبا روستایی در این استان‌ها وجود ندارد که در بن بست قرار گرفته باشد و امکان تردد از مسیرهای جاده‌ای برای آن فراهم نباشد.حسن نیا افزود: البته تعداد بسیاری از روستاهای این مناطق آسیب جدی دیده‌اند؛ به گونه‌ای که ماشین‌های سواری به هیچ وجه نمی توانند از آنجا تردد کنند و تنها با نیسان و ماشین‌های کمک فنردار می‌توان این کار را انجام داد. البته قابلیت تردد برای امدادرسانان و روستایی‌هایی که اکثرشان خودرو سواری ندارند وجود دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: تعداد روستاهای استان هرمزگان که راه‌های مواصلاتی‌شان ناشی از سیل اخیر آسیب جدی دیده به حدود ۱۰۰ قریه می‌رسد و در این استان ۲۰ روستا وجود دارد که به دلیل تخریب شدن پل‌های اطرافشان هیچ امکانی برای تردد ندارند. در این راستا مقرر شده روی رودخانه جگین حوالی بشاگرد، پل دائمی ۱۲۰ متری احداث کنیم که با توجه به زمان‌بر بودن آن، درصددیم پل موقتی برای این روستاها تا هفته آینده نصب کنیم تا مشکل ساکنان این روستاها حل شود. همچنین ۲۵ روستا در استان سیستان و بلوچستان وجود دارند که تا هفته پیش هیچ امکان ترددی برایشان وجود نداشت که به نظر می‌رسد تا کنون راه فرعی موقت برای آن‌ها نیز بازگشایی شده است.وی با بیان اینکه در روستاهای استان هرمزگان که امکان تردد ندارند بیش از ۱۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، گفت: همه امکانات و ماشین آلات طرح ابرار را در سراسر کشور به صورت موقت متوقف و آن‌ها را به استان‌های سیل زده منتقل کرده‌ایم تا بتوانیم با تمرکز، قدرت و سرعت بیشتری نسبت به بازسازی این راه‌ها اقدام کنیم. همچنین بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده، در هر جایی که پل و آب‌نمای تخریب شده‌ای وجود داشته راه جایگزین موقتی برای ساکنان آن مناطق پیش‌بینی و تعبیه شده است.