به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۰۸ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۱۹۷۱۸۹

آلوده‌ترین شهر ایران را بشناسید

گروه جامعه: مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین با بیان اینکه شاخص‌های محیط زیستی در استان مناسب نیست، گفت: شهر آبیک در ۳ هفته گذشته آلوده‌ترین شهر ایران بود که باید برای کاهش این موضوع چاره‌اندیشی کرد.
آلوده‌ترین شهر ایران را بشناسید
به گزارش  ایرنا، حسن عباس نژاد افزود: در همین مدت نیز شهر قزوین در تولید کربن جزو ۳ استان اول کشور است و باید برای ساخت و راه‌اندازی ایستگاه سنجش کیفیت هوا در این شهر هرچه سریع‌تر اقدام شود.وی با بیان اینکه شهر قزوین به ۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا نیاز دارد، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع لازم است که سایر دستگاه‌های مدیریت درون شهری همانند شهرداری و شورای اسلامی شهر در این خصوص مساعدت کنند.
عباس نژاد اولویت دیگر استان قزوین در کاهش آلودگی هوا را استفاده از بنزین یورور چهار عنوان کرد و گفت: هم اکنون برای کاهش آلودگی ناشی از خودروهای بنزین سوز لازم است که این سوخت با جدیت پیگیری شود.
این مسئول با بیان اینکه در دوران وارونگی دما باید استفاده از وسایل آلاینده در استان قزوین کاهش یابد، اضافه کرد: لازم است که فهرست جامعی از کارخانجات آلاینده در این استان تهیه شده و در مواقع ضروری به کاهش فعالیت و توقف آنها اقدام کرد.شهر آبیک در روزهای گذشته در وضعیت ناسالم قرار داشت.