به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۱۹۷۴۲

افرادی که سنگ کلیه دارند،خرمالو بخورند

گروه علمي: یک کارشناس تغذیه می‌گوید: مصرف خرمالو برای افرادی که سنگ کلیه و سنگ مثانه دارند، مفید است.
افرادی که سنگ کلیه دارند،خرمالو بخورند
مریم شیرمستی اظهار کرد: خرمالو میوه‌ای شبیه گوجه فرنگی با پوستی نازک است که ویتامین C بالایی دارد و از همین جهت برای تقویت سیستم ایمنی و استحکام لثه‌ها بسیار مفید است. وی ادامه داد: بتاکاروتن موجود در خرمالو برای تقویت بینایی و همچنین شادابی و سلامت پوست مفید است. کلسیم، فسفر و پتاسیم مهمترین مواد معدنی موجود در خرمالو است که این کارشناس تغذیه از آنها نام برد و افزود: پتاسیم موجود در این میوه در تنظیم فشار خون نقش دارد و کلسیم آن برای استحکام استخوان، رویش مو و استحکام ناخن مفید است.

شیرمستی در خصوص رنگدانه‌های نارنجی موجود در خرمالو هم یادآوری کرد: این رنگدانه‌ها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان است. ‌به گفته وی، فیبر موجود در خرمالو نیز باعث کاهش کلسترول و اسید اوریک می‌شود. ‌این کارشناس تغذیه با اشاره به وجود مقادیر بالای قند در خرمالو، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد دیابتی روزانه یک خرمالو مصرف کنند، اما سایر افراد می‌توانند دو تا سه عدد خرمالو در روز بخورند.  ‌شیرمستی در خصوص دلیل مزه‌ گس خرمالو هم گفت: طعم گس این میوه به دلیل وجود ترکیبات مازوتی مانند در آن است که بعد از رسیدن، به قند تبدیل می‌شود.

وی اظهارکرد: خرمالو مدر است و مصرف آن برای کسانی که سنگ کلیه و مثانه دارند، مفید است و به دفع سنگ کلیه آنها کمک می‌کند. ‌به گفته این کارشناس تغذیه، هسته کوبیده شده خرمالو نیز برای دفع سنگ کلیه و مثانه مفید است.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۴:۴۷
حالا یه چیزم که ما از بقیه بیشتر داریم می خواین بگیرین!!!!!! (160564)