به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۱۹۷۶۱۴

سرعت اینترنت ثابت ایران کمتر از آنگولا است

گروه فناوری: وبسایت اسپید تست با انتشار گزارش جدیدی به رتبه بندی سرعت اینترنت در کشورهای مختلف دنیا پرداخته و بر این اساس اینترنت موبایل ایران با شش پله سقوط جایگاه ۷۰ جدول جهانی و اینترنت پهن باند کشور نیز جایگاه ۱۳۴ جهانی را کسب کرد.
سرعت اینترنت ثابت ایران کمتر از آنگولا است
همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید در رتبه بندی جدید اینترنت موبایل ایران بعد از کشورهایی نظیر مکزیک، جمهوری دومینیکن، فیجی و ایرلند و بالاتر از تایلند، لائوس و تونس قرار دارد و همانطور که اشاره شد این جایگاه نسبت به سال قبل شش پله سقوط را نشان می دهد.
سرعت اینترنت ثابت ایران کمتر از آنگولا
اما وضعیت سرعت اینترنت پهن باند یا ثابت در ایران از این هم به مراتب بدتر است و در جایگاه ۱۳۴ جدول بعد از نام کشورهایی نظیر آنگولا، باربادوس، مالدیو و اوگاندا قرار می گیرد و تنها یک پله تا رسیدن به تانزانیا فاصله دارد.
سرعت اینترنت ثابت ایران کمتر از آنگولا
نکته جالب در مورد این گزارش سرعت اینترنت پهن باند در استرالیاست که علیرغم پیشرفته بودن این کشور در جایگاه ۶۸ جدول قرار دارد. براساس گزارش اسپید تست سرعت اینترنت ثابت در استرالیا حتی از قزاقستان (جایگاه ۶۴)، کوزوو (جایگاه ۶۱) و مونتنگرو (جایگاه ۶۰) هم پایین تر است؛ محض اطلاع شما باید بگوییم که تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۰ برابر سه کشوری است که به آنها اشاره کردیم.سوئد با در اختیار داشتن سرعت دانلود ۱۳۱.۱۳ مگابیت بر ثانیه در جایگاه دهم این جدول و آمریکا با سرعت دانلود ۱۳۰.۷۹ مگابیت بر ثانیه جایگاه یازدهم جدول را در اختیار دارند. انگلستان نیز علیرغم تصور بسیاری تنها با سه مگابیت بر ثانیه اختلاف در جایگاه بالاتر از روسیه قرار گرفته و رتبه ۴۵ جهانی را به خود اختصاص داده است.همانطور که انتظار می رفت صدرنشین این جدول سنگاپور است که با متوسط سرعت دانلود ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه توانسته جایگاه نخست را در اختیار بگیرد. کره جنوبی نیز از نظر سرعت اینترنت موبایل در صدر جدول قرار گرفته است و کشور همسایه یعنی امارات متحده عربی در جایگاه دوم جدول قرار دارد.
سرعت اینترنت ثابت ایران کمتر از آنگولا
شاید بد نباشد اشاره کنیم که در سال ۲۰۰۷ میلادی دولت استرالیا با کلید زدن پروژه ای به نام شبکه پهن باند ملی ارائه سرعت دانلود بالغ بر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه در این کشور را تصویب کرد اما حالا ۱۳ سال از آن زمان گذشته، ۳۴ میلیون دلار بودجه این کشور صرف توسعه زیرساخت های فیبر نوری شده و چندین دولت در آن تغییر پیدا کرده اند اما متوسط سرعت دانلود در استرالیا از ۴۱.۷۸ مگابیت بر ثانیه فراتر نمی رود. البته اوضاع برای استرالیایی ها چندان هم ناامید کننده نیست چراکه این کشور از نظر متوسط سرعت دانلود از طریق اینترنت موبایل (۶۷.۶۶ مگابیت بر ثانیه) توانسته جایگاه ششم جدول جهانی را به خود اختصاص دهد.
سرعت اینترنت ثابت ایران کمتر از آنگولا
سمت راست اینترنت ثابت، سمت چپ اینترنت موبایل
مرجع : دیجیاتو
برچسب ها: سرعت اینترنت