به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۱۹۷۶۹۲

گوگل برای کرونا سیستم هشدار راه‌اندازی کرد

گروه فناوری: گوگل با اضافه کردن نام ویروس کرونا به فهرست سیستم هشدار خود، اخبار و توصیه‌های لازم را درباره این ویروس تنفسی مرگبار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
گوگل برای کرونا سیستم هشدار راه‌اندازی کرد
چندی پیش گوگل یک سرویس جدید تحت عنوان SOS Alert راه‌اندازی کرد که کاربران را از وجود هرگونه بحران احتمالی در محیط پیرامونشان مطلع می‌کند. حال این غول فناوری ویروس کرونا را نیز به فهرست این سرویس اضافه کرده است.براین اساس اگر واژه coronavirus (کروناویروس) را در گوگل جستجو کنید، به صفحه‌ای از نتایج شامل فهرستی از منابع ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، توصیه‌های ایمنی و اخبار به روز در مورد این ویروس واگیردار فرستاده خواهید شد.گوگل همچنین اعلام کرده که با اختصاص ۲۵۰،۰۰۰ دلار کمک بلاعوض به صلیب سرخ چین به تلاش‌ها برای مهار ویروس کرونا کمک خواهد کرد. 

ویروس کرونا اولین بار در دسامبر سال گذشته میلادی در استان ووهان چین شایع شد و به تدریج به دیگر کشورها، چون تایلند، تایوان، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کره جنوبی، آلمان، ژاپن، آمریکا، استرالیا و چند کشور دیگر نیز رسید.این ویروس تاکنون بیش از ۱۷۰ قربانی برجای گذاشته و بیش از ۸ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است. در جدیدترین تحولات، سازمان بهداشت جهانی در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد شیوع گسترده این ویروس مرگبار، اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی کرد و نخستین مورد از انتقال فرد به فرد این بیماری در آمریکا نیز گزارش شد.در این میان، چندین سازمان هواپیمایی برای حفظ جوانب امنیتی پرواز‌های خود به مقصد چین و دیگر مناطق آلوده را لغو یا تعلیق و چند کمپانی از قبیل گوگل و تسلا فعالیت شعبات خود را به همین دلیل در چین متوقف کرده‌اند.
مرجع : ایرنا
برچسب ها: گوگل ویروس کرونا