به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۹۷۸۹۳

اپل در فروش گوشی از سامسونگ پیشی گرفت

گروه علم و فناوری: فروش گوشی‌های هوشمند شرکت اپل در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی از میزان فروش شرکت سامسونگ پیشی گرفت و اپل مجددا به پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل شد.
اپل در فروش گوشی از سامسونگ پیشی گرفت
به گزارش پایگاه خبری سی‌نت، به گزارش شرکت International Data Corporation که ارائه کننده خدمات مشاوره و اطلاعات بازار است، در طول سه ماه پایانی سال گذشته اپل به دلیل محبوبیت جدیدترین مدل‌های عرضه شده خود در آمریکا و اروپا و همچنین عرضه گوشی‌های ارزان‌تر در سایر نقاط جهان، توانست ۷۳.۸ میلیون آیفون را به فروش برساند.

این در حالی است که شرکت سامسونگ در همین مدت با فروش ۶۹.۴ میلیون گوشی هوشمند مقام دوم را به خود اختصاص داد. شرکت هواوی نیز به عنوان یک بازیگر توانمند در کشور چین فعالیت خود را ادامه داد اما فروش آن در اروپای غربی به دلیل تحریم‌های آمریکا دچار کاهش شد. این شرکت در سه ماهه پایانی سال گذشته ۵۶.۲ میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند که حدود ۷ درصد کمتر از فروش آن در دوره مشابه سال قبل بود.

با وجود این شرکت سامسونگ همچنان برترین تولیدکننده گوشی هوشمند در سال میلادی گذشته باقی ماند و انتظار می‌رود با توسعه شبکه‌های مخابراتی ۵G و عرضه مدل‌های جدید، بازار این شرکت بازهم توسعه یابد.
با وجود بهبود فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی، در مجموع فروش جهانی این تجهیزات حدود یک درصد کاهش یافته و روند نزولی دو سال قبل تکرار شده است. در این سال مجموعا ۳۶۸ میلیون گوشی هوشمند در جهان تولید شده و به فروش رسیده است.
 
مرجع : ایرنا
برچسب ها: اپل سامسونگ