به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۹۸۱۴

پسر مرسی ممنوع الخروج شد

گروه بين الملل: در آستانه محاکمه رئیس جمهور برکنار شده مصر، مقامات امنیتی این کشور پسر مرسی را ممنوع السفر کرده و نام وی را در لیست افراد ممنوع الخروج قرار دادند.
پسر مرسی ممنوع الخروج شد
 یک منبع امنیتی در فرودگاه قاهره اعلام کرد که مسئولان این فرودگاه صبح امروز (یکشنبه) مانع از خروج اسامه مرسی، پسر محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر از این کشور شدند. این منبع مسئول گفت: مسئولان فرودگاه به اسامه مرسی اجازه خروج از کشور را ندادند، چرا که مشخص شد بنا به درخواست یکی از دستگاه‌های امنیتی وی ممنوع السفر شده و نام وی در در لیست افراد ممنوع الخروج قرار دارد. اسامه مرسی پیشتر درصدد بود که با هواپیما به ابوظبی، پایتخت امارات برود.

این در حالی است که حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که اسامه می‌خواست به مالزی برود تا تحصیلات خود را تکمیل کند. در همین راستا، اسامه مرسی در پیامی صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" نوشت: محاکمه‌هایی که نظام "کودتا" در مصر ترتیب می‌دهد، نشست سران قبیله "قریش" در "دارالندوه" در عصر جاهلیت را به یادم آورد که قدرت سلاح در دست داشتند اما از نتیجه امر می‌ترسیدند. وی افزود: رهبران "نظام کودتا" و دستگاه قضایی در مصر و محاکمه‌های "مسخره" آن‌ها مرا را به یاد نشست سران "قریش" در "دارالندوه" انداخت که در آن برای قتل پیامبر (ص) توطئه چینی می‌کردند. این اظهارات اسامه کمی پیش از محاکمه رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در قاهره ایراد شد.
مرجع : ايسنا