به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۵:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۹۸۱۶

شیوع اختلالات روانی در افراد چپ دست

گروه‌علمی‌وفناوری: پژوهش‌جدیدمحققان نشان می‌دهد،افراد چپ دست بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات روانی ماننداسکیزوفرنی قراردارندتااختلالات خلقی مانند افسردگی.
شیوع اختلالات روانی در افراد چپ دست
پژوهش جدید محققان نشان داد که در میان افراد مبتلا به بیماری‌های روانی، افراد چپ دست نه از بیماری افسردگی بلکه بیشتر از اختلالات روانی رنج می‌برند.محققان دریافتند که 11 درصد افراد مبتلا به اختلالات خلقی چپ دست بودند در حالی که در میان افراد مبتلا به اسکیزوفرنی (جنون جوانی) این میزان به 40 درصد می‌رسید.نسبت افراد چپ دست مبتلا به افسردگی در این پژوهش مشابه میزان افراد چپ دست در کل جامعه است.

محققان 107 بیمار را در یک کلینیک روانی عمومی در یک جامعه شهری کم درآمد برای تعیین تعداد چپ دست‌ها مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که چپ‌دستی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بسیار شایع‌تر از افراد مبتلا به افسردگی است.پژوهش های پیشین نشان داده است که زنان چپ دست بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.محققان هلندی دریافته بودند که زنان چپ‌دست دوبرابر بیشتر از زنان راست‌دست در معرض ابتلا به سرطان سینه قبل از یائسگی هستند.

محققان دانشگاه پزشکی اوترخت بر این باورند که دلیل آن ممکن است قرار گرفتن فرد در معرض سطوح بالایی از هورمون های جنسی در رحم مادر باشد که باعث چپ‌دست شدن کودک و شاید تغییر در بافت سینه شود.پژوهش های دیگر نیز نشان داده بودند که افراد چپ دست بیشتر در معرض خوانش‌پریشی و همچنین اضطراب قرار دارند.

۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۲:۱۶
بهتر است تیتر خود را اصلاح کنید زیرا که مقایسه درون جامعه را با مقایسه یک جامعه با جامعه دیگر تداعی می کند که این صحیح نیست بعلت اینکه وقتی گفته میشود 11% یعنی 11% آنجامعه دارای صفت مورد نظر می باشند وبقیه غیر آن هستند در حالیکه اگر به تیتر مرجعه شود اینگونه برداشت می شود که 11% ازکل جامعه چپ دست و 89% درصد بقیه راست دست هستند و . . . . (161314)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۳:۲۶
مغزم که کوچیکه چون فقیرم. اختلال روانیم که دارم چون چپ دستم .طلاهامو هم که باید اهدا کنم به بیت رهبری چون خانم آلیا امر فرمودن.هفته ای یه بارم برنج هندی میخوردیم که اونم سرطانزا بوده! خدایا تو رودرواسی گیر کردیا بزن بکش دیگه!!!!! (161388)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۳۶
خبرهای این شکلی رو جدی نگیر دوستم .
روی خبرای منفی هم زیاد استپ نکن . سعی کن دو تا خبر منفی و تلخ می خونی چهار تا ترانه شاد بشنوی و سه تا خبر مثبت و باحال بخونی ... (161924)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۲:۳۶
همچین گفتین شیوع فکر کردم مثل ویروس از جایی وارد کشور شده (161925)