به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : ۱۹۸۴۷۸

کاهش همزمان قیمت طلا و نفت در بازار جهانی

گروه اقتصادی: با تهدید ویروس کرونا بر تقاضای جهانی نفت امروز نیز قیمت طلای سیاه یک دلار دیگر کاهش یافت و بشکه‌ای 55 دلار و 62 سنت به فروش رفت.
کاهش همزمان قیمت طلا و نفت در بازار جهانی
امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت بیش از یک دلار کاهش یافت و هر بشکه از این نفت به قیمت 55دلار و 57سنت معامله شد. رویترز نوشت؛ امروز قیمت نفت به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا در چین پس از شیوع ویروس کرونا کاهش یافت و این امکان وجود دارد که کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک برای تقویت قیمت نفت کاهش تولید بیشتری را اعمال کنند.امروز قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم کاهش 68 سنتی را تجربه کرد و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 50 دلار و 88 سنت معامله شد.پس از شیوع ویروس کرونا در چین روی تقاضای بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان تأثیر گذاشت.پالایشگاه‌ سینوپک گفته است تقاضای نفت در ماه جاری تا 600 هزار بشکه در روز کاهش می‌دهد این کاهش معادل 12 درصد مصرف این پالایشگاه است و بیشترین کاهش در یک دهه گذشت محسوب می‌شود.پالایشگاه‌های ایالت شان‌دونگ که پنجمین واردکننده نفت خام درکشور چین است طی یک هفته 30 تا 50درصد خروجی‌اش پایین آمده و بنابراین روی تقاضای نفت خام هم تأثیر می‌گذارد.

دو منبع آگاه اعلام کردند:‌سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک به دنبال کاهش 500 هزار بشکه‌ای عرضه نفت در روز هستند. امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا با 16.7دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 1571 دلار و 80 سنت معامله شد. نقره هم امروز کاهش 39 سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 17دلار و 72 سنت به فروش رفت. ظاهراً امروز سرمایه‌گذاران به سمت فلزات گران‌بهای دیگر مانند پلاتینوم پالادیوم روی آورده‌اند که این فلزات به ترتیب افزایش 12 و 3 دلار را داشته است.خبرگزاری رویترز نوشت: امروز دوشنبه قیمت طلا از بیشترین میزان چهار هفته گذشته خود پایین آمد چرا که خبرهایی وجود دارد مبنی براینکه چین به دنبال مراقبت از اقتصاد کشورش از تأثیر ویروس کرونا است. بانک مرکزی چین به طور غیرمنتظره‌ای 1.2 تریلیون یوآن به بازار تزریق کرد چرا که مقامات این کشور به دنبال این هستند که فشار روی اقتصاد این کشور که ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده را کاهش دهند. جولیوز بایر تحلیلگر ارشد بازار با بیان اینکه تقویت دلار نیز به کاهش ارزش طلا کمک کرده است، گفت: همواره نوسان و ناامنی در بازار عاملی برای تقویت طلا محسوب می‌شود اما ما شاهد هستیم که چین اقداماتی را برای حمایت از اقتصاد کشورش اجرا می‌کند.
مرجع : فارس
برچسب ها: قیمت نفت قیمت طلا