کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ: مقامات ایران به‌جای ساخت سلاح هسته‌ای، در پی خیر و منفعت مردم ایران باشند

16 بهمن 1398 ساعت 8:20

گروه بین‌الملل: ‏دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، شامگاه سه‌شنبه به وقت واشنگتن، در جریان سخنرانی سالانه خود، گفت: «رژیم ایران به‌جای دنبال کردن سلاح هسته‌ای، باید در پی خیر و منفعت مردم ایران باشد.»


دونالد ترامپ، در سخنرانی سالانه خود در مجلس‌نمایندگان‌آمریکا، دوباره از ترور قاسم سلیمانی، سپهبد شهید و فرمانده پیشین نیروی‌قدس سپاه، دفاع کرد و گفت: «قاسم سلیمانی، هزاران کودک و زن و هزاران آمریکایی را کشته بود.» ترامپ هم‌راه خویش خانواده یک سرباز کشته‌شده عراق را آورده‌ بود که مدعی ‌شده، او را نیروی‌ قدس سپاه کشته است.
 ترامپ، همچنین با اشاره به عملیات ارتش آمریکا برای کشتن کشته‌شدن ابوبکر البغدادی اشاره کرد و گفت: «امروز برخلاف سه سال پیش خلافت اسلامی و البغدادی قاتل خون آشام و رهبر داعش از میان رفته‌اند.»
رییس‌جمهوری آمریکا، درباره ایران نیز گفت: «در چند ماه‌ گذشته ما شاهد ایرانیان سرافرازی بوده‌ایم که صدای اعتراض‌شان را مقابل حاکمان سرکوبگر بلند کرده‌اند. رژیم ایران به جای گسترش ترور و مرگ، باید برای منافع و زندگی بهتر مردم ایران کار کند و دنبال سلاح اتمی نباشد. به خاطر تحریم‌های ما، اقتصاد ایران در وضعیت بسیار بدی دارد ما می‌توانیم کمک کنیم تا در زمانی خیلی کوتاه این وضع بهتر شود. رهبران جمهوری اسلامی یا مغرورند یا مرتکب حماقت می‌شوند ولی تصمیم با آن‌ها است. بگذارید ببینیم چه راهی در پیش می‌گیرند.»

▪️ترامپ با نانسی پلوسی، رئیس‌مجلس دست نداد و پلوسی هم متن نطق ترامپ را در پایان جلسه پاره‌ کرد!

 


کد مطلب: 198747

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/198747/ترامپ-مقامات-ایران-به-جای-ساخت-سلاح-هسته-ای-پی-خیر-منفعت-مردم-باشند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir