به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۱۹۸۹۱

باران‌ شب ​گذشته در خوزستان اسيدي بود؟

گروه جامعه: رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شب گذشته، شنبه (11 آبان) 600 نفر از شهروندان اهوازی به دلیل مشکلات تنفسی و با علایم تنگی‌نفس، سرفه و حالت آلرژی به بیمارستان‌های مختلف اهواز مراجعه کردند.
باران‌ شب ​گذشته در خوزستان اسيدي بود؟
دکتر محمد علوی  با بیان این که این بیماران به صورت سرپایی درمان شدند، اظهار کرد: نظرهای مختلفی در این زمینه وجود دارد؛ این‌که در هوا مواد حساسیت‌زایی بوده که همراه با باران وارد محیط شده‌ یا این‌که موادی به محیط اضافه شده، اطلاعات خاصی وجود ندارد. وی با اشاره به این که این مراجعات پس از وقوع بارندگی در اهواز اتفاق افتاد، ادامه داد: کارشناسان محیط زیست خوزستان درحال بررسی دلیل این اتفاق هستند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان در پاسخ به این که آیا بارش‌های شب گذشته در اهواز، باران‌های اسیدی بوده است؟ تصریح کرد: بارش باران اسیدی و آلودگی محیطی در حد یک حدس و گمان است که کارشناسان در حال بررسی احتمال آن هستند. علوی گفت: بجز بیمارانی که در شب گذشته با این علایم به مراکز درمانی مراجعه کردند، گزارش جدیدی از مراجعه به بیمارستان‌ها نشده است. بیمارستان‌ها نیز در جریان این اتفاق و با توجه به تعداد مراجعه‌کنندگان، با کمبود اکسیژن مواجه نشدند.
مرجع : ايسنا

سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۷:۳۲
دیشب من بیمارستان امام خمینی و ابوذر بودم فاجعه بود همه دچار تنگی نفس شده بودن بیمارستان ابوذر برای مدتی بیمار پذیرش نمی کرد 2 ساعت تو نوبت بودم تا یک پزشک عمومی من رو چک کرد داشتم از تنگی نفس می مردم داروخانه های شبانه روز صف شان به 20 متر تا خارج از داروخانه اه می رسید این یک فاجعه بود حالا با این آلودگی می خوان آب کارون هم ببرن دیگه می میریم (161626)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۱۹:۱۹
در رسیدگی به بیماران شب گذشته خوب عمل نشده و امکانات در حد صفر بود (161727)
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۰۳
احتمالا ریه های مردم به هوای پاک پس از بارون عادت نداشته! (161810)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۲ ۲۱:۵۸
من تقریباً از دیروز عصر شروع به سرفه کردن کردم و همون شب خیلی حالم بد شد به نحوی که نمی نونستم به راحتی نفس بکشم و صبح مراجعه کردم به بیمارستان آریا اهواز (161871)