به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۱۹۸۹۵۰

اصولگرایان؛ لیست اصلاح‌طلبان را منتشر می‌کنند!

اصولگرایان؛ لیست اصلاح‌طلبان را منتشر می‌کنند!
 گروه سیاسی: سایت دیده بان ایران؛ نوشت: در حالی ظهر امروز دبیرخانه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان در اطلاعیه های اعلام کرد که: «طبق مصوبه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان مورخ 15بهمن ماه 1398، اصلاح طلبان هیچ لیست ائتلافی تحت این عنوان و یا هر عنوان دیگری که تداعی کننده ائتلاف اصلاح طلبان باشد، نخواهند داشت و هر ائتلافی تحت این عناوین قویاً تکذیب می شود.
اما با این وجود خبرگزاری فارس از قول «محمدرضا راه چمنی» دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی از ائتلاف 12 حزب اصلاح‌طلب خبر داد و نوشت که حزب مردم سالاری، کارگزاران سازندگی، انجمن اسلامی معلمان، حزب وحدت و همکاری ملی، حزب اسلامی کار، خانه کارگر و ... از جمله احزابی هستند که گفته می‌شود احتمال دارد با هم ائتلاف کنند. این در حالی است که آذر منصوری، دبیر شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان شامگاه سه شنبه در حساب توییتری خود و در همین رابطه نوشت: ﺷﻮﺭﺍی عالی سیاست‌گذاری ﺟﺒﻬﻪ ﺍﺻﻼﺡ‌ﻃﻠﺒﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﯿﻪ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﻟﯿﺴﺖ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺗﯽ ﻧﻤﯽﺩﻫﺪ. ﺍﺣﺰﺍﺏ ﻋﻀﻮ ﺑﺎ ﻧﺎﻡ ﻭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﻟﯿﺴﺖ ﺑﺪﻫﻨﺪ. همچنین حزب اعتماد ملی درباره همین موضوع یعنی ارائه لیست توسط شورایعالی اصلاح طلبان طی بیانیه‌ای ائتلاف این حزب با برخی احزاب دیگر برای ارائه لیست انتخاباتی در تهران را تکذیب کرد و نوشت: خبری مبنی بر ائتلاف حزب اعتماد ملی با برخی احزاب اصلاح‌طلب و تهیه لیست برای انتخابات مجلس، در خبرگزاری فارس منتشر شد که به‌هیچ عنوان صحت ندارد و تکذیب می‌شود‌. 
اما راه‌چمنی کیست؟
محمدرضا راه چمنی در دوره اصلاحات به مدت چهارسال ریاست سازمان بهزیستی کشور را برعهده داشت و ۱۶ سال هم نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بود. وی از جمله افرادی است که به گفته بسیاری از کارشناسان سیاسی هم ردیف «محمد زارع فومنی» دبیرکل حزب مردمی اصلاحات است که در هر دوره انتخابات به یکباره در روزنامه ها و رسانه های خاص جناح اصولگرایی کشور حضور بهم رسانده و از بستن لیست و ائتلاف با سایر احزاب سخن به میان می آورند. راه چمنی که بیشتر به عنوان دبیرکل حزب همبستگی نیز شناخته می شد در انتخابات مجلس پنجم هم بیش از اینکه بر محور اتحاد در بین نیروهای اصلاح طلب تاکید داشته باشد بر  ارائه لیست های متعدد اصرار داشت. کما اینکه بعدتر نیز این روش او در انتخابات های بعد نیز تداوم یافت.
حزب وحدت و همکاری ملی در سال 92 و پس از روی کارآمدن دولت روحانی تأسیس شد. دبیرکل این حزب یعنی محمدرضا راه‌چمنی اعتقاد دارد که در شورای سیاست‌گذاری عده‌ای خاص هستند در حالیکه ما حدود ۴۰ الی ۵۰ حزب ثبت‌شده اصلاح‌طلب داریم که در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حضور ندارند. بنابراین تصمیم شورایعالی اصلاح طلبان مبنی بر عدم ارائه لیست تصمیمی نیست که همه احزاب اصلاح طلب به آن پایبند باشند و در حال حاضر آنگونه که دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی گفته قرار است ۱۲ حزب اصلاح‌طلب در تهران لیست انتخاباتی بدهند. لیست شبه اصلاح طلبانه ای که شاید در آینده اخبار بیشتری از آن توسط خبرگزاری هایی مانند فارس و تسنیم منتشر شود.