به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۱۹۹۰۸۷

جزییات حمله موشکی دیشب اسرائیل به سوریه

گروه بین‌الملل: خبر حمله موشکی اسرائیل به مواضع نیروهای نظامی وابسته به ارتش سوریه و شبه‌نظامیان ایران از جمله از سوی رسانه‌های عربی منتشر شده است؛ همزمان در اورشلیم (بیت‌المقدس) در اثر حمله به یک خودرو ۱۴ سرباز اسرائیلی مجروح شده‌اند.
جزییات حمله موشکی دیشب اسرائیل به سوریه
به گزارش دویچه‌وله آلمان، ارتش اسرائیل بامداد روز پنجشنبه ۱۷ بهمن (ششم فوریه) بار دیگر به مواضع نیروهای سوری و همچنین شبه‌نظامیان طرفدار ایران در نزدیکی دمشق حمله کرد. این خبر هنوز از سوی منابع اسرائیلی تایید نشده است. منبع خبر ابتدا رسانه‌های عربی‌زبان العربیه و الجزیره و همچنین خبرگزاری اسپوتنیک بود. پس از آن، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز این خبر را تایید و تکمیل کرد. خبرگزاری رسمی دولت سوریه (سانا) ضمن تایید خبر حمله موشکی اسرائیل به مواضع ارتش سوریه و نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران از مقابله پدافند هوایی این کشور با موشک‌های شلیک شده از سوی اسرائیل خبر داد.
بر اساس خبر منتشرشده از سوی منابع عربی، حملات موشکی اسرائیل به حومه شهر دمشق، از سوی پایگاه‌های نظامی اسرائیل در بلندی‌های جولان صورت گرفته است. فرستنده تلویزیونی "العربیه" به نقل از "سانا" نوشته است که حملات موشکی اسرائیل متوجه مناطق الکسوه، مرج السلطان، پل بغداد و جنوب ارزع واقع در استان درعا بوده است. از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز خبر از انفجارهایی در دمشق داده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود از کشته شدن ۱۲ نفر در جریان حملات هوایی روز پنجشنبه ششم فوریه خبر داده‌است.

حمله در اورشلیم (بیت‌المقدس)
خبرگزاری آلمان (dpa) نیز روز پنجشنبه ششم فوریه با انتشار گزارشی از تل‌آویو درباره سو‌ءقصدی در اورشلیم (بیت‌المقدس) خبر داده است. ارتش اسرائیل این حمله را یک حمله تروریستی خوانده است. گفته می‌شود که راننده این خودرو پس از زیر گرفتن یک سرباز اسرائیلی به جمع دیگری از سربازان اسرائیلی حمله کرده است.
در جریان این حمله ۱۴ سرباز اسرائیلی مجروح شده‌اند. حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است. راننده خودرو پس از حمله یادشده موفق به فرار شده است. جست‌وجو برای یافتن عامل این حمله همچنان ادامه دارد. میکی روزن‌فلد، سخنگوی پلیس اسرائیل نیز درباره حمله بامداد پنجشنبه در شهر اورشلیم اعلام کرده است که بنا بر ارزیابی پلیس راننده این خودرو با انگیزه تروریستی اقدام به این حمله کرده است. حمله با خودرو به شهروندان غیرنظامی و همچنین سربازان اسرائیلی در اورشلیم ظرف سال گذشته بارها مشاهده شده است. حمله با خودرو به سربازان اسرائیلی در اورشلیم تنها ساعاتی پس از حمله هوایی اسرائیل به مواضع حماس در نوار غزه صورت می‌گیرد. ارتش اسرائیل اعلام کرده است که این حمله در واکنش به شلیک موشک از سوی نیروهای حماس انجام شده است. از آن گذشته در جریان رویارویی نیروهای انتظامی اسرائیلی با معترضان در کرانه غربی رود اردن، روز چهارشنبه پنجم فوریه یک جوان ۱۷ ساله فلسطینی کشته شده است.
برچسب ها: اسراییل و سوریه