کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پلوسی: پاره کردن متن سخنرانی ترامپ اشتباه نبود

ترامپ: دموکرات‌ها همه کاری علیه من کردند

17 بهمن 1398 ساعت 22:57

گروه بین‌الملل: رییس جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی خود بعد از تبرئه شدن از استیضاح، دموکرات‌ها را «فاسد و متقلب» نامید و گفت که آنها «هر کاری برای از بین بردن ما کردند».


دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در کاخ سفید شکست طرح استیضاحش در مجلس سنا را با حضور جمعی از اعضای جمهوریخواه کنگره «جشن» گرفت و گفت: همانطور که می‌دانید برخی افراد فاسد و متقلب دوره سختی برای خانواده من، کشور بزرگ ما و رییس جمهوری شما ایجاد کردند. وی افزود: آنها هر کاری که توانستند برای از بین بردن ما کردند و بدین ترتیب، ضربه بسیار بدی به ما زدند. ترامپ پیش از آنکه سخنرانی‌اش را آغاز کند نسخه‌ای از روزنامه‌های «واشنگتن پست» و «یواس‌ای تودی» را که با تیتر «تبرئه شد» منتشر شده بود، در دست گرفت و به هوادارانش نشان داد. سنای آمریکا چهارشنبه شب بعد از یک مناقشه نفس‌گیر درباره استیضاح رییس جمهوری این کشور که به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ چشم دوخته است، ترامپ را از هر دو بند اتهامی یعنی سوء‌استفاده از قدرت در پرونده اوکراین‌گیت و جلوگیری از اجرای عدالت، تبرئه کرد.

رئیس جمهوری ایالات متحده در سخنرانی خود به تندی از کسانی که به دنبال برکناری او از سمت ریاست جمهوری بودند انتقاد کرد. دونالد ترامپ به طور مشخص از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی این مجلس، چاک شومر، رهبر دموکرات ها در مجلس سنا و میت رامنی، تنها سناتور جمهوریخواهی که علیه او رای داد انتقاد کرد. ترامپ از نانسی پلوسی به عنوان «شخصی وحشتناک» یاد کرد. او همچنین کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۲ میت رامنی را بدترین کارزار انتخاباتی ممکن در برابر باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا توصیف کرد. رابطه دونالد ترامپ با نانسی پلوسی در روزهای اخیر به ویژه پس از سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در کنگره در مرکز توجه رسانه ها قرار گرفته است. دونالد ترامپ روز سه شنبه در ساختمان کنگره حاضر به فشردن دست نانسی پلوسی نشد. رئیس مجلس نمایندگان نیز پس از سخنرانی دونالد ترامپ در کنگره متن سخنرانی او را در مقابل دوربین ها پاره کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده در سخنان روز پنجشنبه اش روند استیضاح خود را «غیرمنصفانه» و «شیطانی» توصیف کرد. او همچنین مخالفان سیاسی خود را افرادی «متقلب» و «فاسد» خواند. ترامپ در ابتدای سخنانش صفحه اول روزنامه واشنگتن پست را با تیتر «ترامپ تبرئه شد» به حاضران نشان داد. مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه با ۵۲ رای رئیس جمهوری آمریکا را از اتهام «سوءاستفاده از قدرت» تبرئه کرد. اعضای مجلس سنا همچنین با ۵۳ رای دونالد ترامپ را از اتهام «کارشکنی در کار کنگره» تبرئه کردند. دموکرات ها برای برکناری رئیس جمهوری ایالات متحده به رای موافق ۶۷ سناتور نیاز داشتند. ترامپ در بخشی از سخنانش از خانواده خود به ویژه ایوانکا ترامپ، دخترش و ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا به دلیل حمایت هایشان تشکر کرد.

پلوسی: پاره کردن متن سخنرانی ترامپ اشتباه نبود
در همین حال، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که پاره کردن متن سخنرانی دونالد ترامپ در نشست سالانه کنگره خبرساز شد، خطاب به ترامپ گفت: در تاریخ ثبت شد که به خاطر تضعیف امنیت ملی استیضاح شدی و هرگز از زخم آن خلاص نخواهی شد. نانسی پلوسی روز پنج شنبه در نشست خبری هفتگی خود  همچنین گفت: پاره کردن متن سخنرانی ترامپ اشتباه نبود. متن سخنرانی ترامپ را که بیانیه ای کذب و گمراه کننده بود پاره کردم!


کد مطلب: 199161

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/199161/ترامپ-دموکرات-ها-همه-کاری-علیه-کردند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir