به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۹۹۲۴۵
آیکون و ویژگی های جدید در راه است

اپلیکیشن گوگل مپ 15 ساله شد

گروه فناوری: گوگل مپ به مناسبت 15 سالگی خود، آیکون و ویژگی های جدیدی دریافت می کند. در ادامه تغییرات به وجود آمده در گوگل مپس را مورد بررسی قرار می دهیم.
اپلیکیشن گوگل مپ 15 ساله شد
گوگل مپ پانزده ساله می شود. به همین مناسبت شرکت سازنده علاوه بر افزودن ویژگی های جدید، یک آیکون کاملا متفاوت را برای این سرویس در نظر گرفته است. شکل نقشه ای که قبلا در این آیکون وجود داشت به کلی حذف شده و جای خود را به پس زمینه سفید داده است. نماد مپ نیز اکنون رنگ های بسیاری به خود گرفته و این موضوع آن را به برند سایر اپلیکیشن های گوگل بیشتر نزدیک می کند.اپلیکیشن گوگل مپ نیز دستخوش تغییرات اندکی شده است. تب های جدیدی به نام Contribute ،Updates و Saved در قسمت پایین به چشم می خورند که البته مورد سوم جایگزین تب For you شده است. ظاهرا طراحی دوباره آیکون، ریشه در تغییرات کاربردی داشته که اخیرا به اپلیکیشن اضافه شده اند؛ از جمله افزایش تمرکز روی محتوای ارسال شده توسط فرد و امکان دنبال کردن سایرین. با افزودن تب های جدید، بسیاری از ویژگی ها بیشتر در معرض دید کاربر قرار دارند.

کمپانی آمریکایی همچنین از چند ویژگی جدید برای گوگل مپ رونمایی کرده که البته در ماه مارس به آن اضافه می شوند. مورد اول افزودن اطلاعات بیشتر راجع به سرویس های حمل و نقل عمومی است. بدین ترتیب که افراد اکنون می توانند علاوه بر وضعیت شلوغی اتوبوس یا مترو، جزییاتی نظیر درجه حرارت، وجود جایگاه ویژه بانوان، مکان مشخص برای صندلی های چرخدار و وضعیت سوار و پیاده شدن مسافرین را برای دیگران ارسال کنند.مورد دوم به ویژگی واقعیت افزوده Live View مربوط می شود که در آن کاربر می تواند بسیار ساده تر از گذشته، موقعیت مکانی مقصد موردنظر خود را مشاهده کند.تغییراتی که در آیکون و چیدمان تب ها اعمال شده، در حال حاضر روی کلیه دستگاه های مجهز به اندروید و iOS قابل مشاهده است. اما همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، ویژگی های مذکور در بروزرسانه ارائه شده در ماه مارس قابل دسترس خواهند بود. 
مرجع : کلیک
برچسب ها: گوگل مپ