کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پوشش گسترده‌ اظهارات نماينده افراطي در خارج:

قدوسي: صدها گردان از ایران در سوریه حضور دارند!

ايسنا , 13 آبان 1392 ساعت 10:41

گروه سياسي: عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، در مراسمی با عنوان مبارزه با استکبار در مشهد گفته است که «صدها گردان از ايران در سوريه حضور دارند. هر چند خبر پيروزی‌های ارتش سوريه را از زبان يک فرمانده سوری می‌شنويد، اما پشت پرده آن نيروهای ايرانی قرار دارند.


سخنان اين نماينده افراطي كه با پوشش گسترده‌ رسانه‌هاي غربي و عربي همراه بوده است، عملا به سياست خارجي و همچنين اظهارات مقامات ايران مبني بر عدم حضور نيروهاي نظامي ايران در سوريه، لطمه جدي وارد ساخته است.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، کريمی قدوسی، تصريح کرد: صدها گردان از ایران در سوریه وجود دارد، هر چند خبر پیروزی های ارتش سوریه را از زبان یک فرمانده سوری مي‌شنوید، اما پشت پرده آن نیروهای ایرانی قرار دارند. عضو گروه پايداري با اعتقاد به غیرواقعی بودن طرح موضوع خالی بودن خزانه گفت: خزانه سالی 12 مرتبه پر مي‌شود و 12 مرتبه هم خالی مي‌شود، 210 هزار میلیارد تومان بودجه 92 در مجلس تصویب شده و مي‌تواند مورد استفاده دولت قرار گیرد.

کریمی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست های دولت در عرصه دیپلماسی خارجی و نپرداختن به حماسه اقتصادی بیان کرد: آقایان مدام مشکلات را ده برابر جلوه و آن را به تحریم ربط مي‌دهند و تحریم را هم به مذاکره وصل مي‌کنند. آقای ظریف مي‌گوید سال ها در آمریکا زندگی کرده و با «جو بایدن»، رفت و آمد خانوادگی داشته است، هم چنین با «جورج سوروس» (که پدر انقلاب های مخملی در دنیاست)، نیز رفت و آمد مي‌کرده، آقای ظریف که اینان را مي‌شناسد، باید بهتر از این عمل کند.

نماینده مشهد در مجلس ضمن اشاره به لزوم مقاومت در مقطع کنونی جهت دسترسی به پیروزی بزرگ، یادآور شد: آمریکایی ها به دنبال این هستند که با حفظ منافع ملی شان این پرونده را مختومه کنند، دلیل مهم آن این است که آمریکا برای تحریم ایران نیاز داشت تا موافقت هم پیمان خود را جلب کند. وی افزود: آمریکایی ها ادعا مي‌کردند که اگر هم پیمانان اروپایی شان با آنها همکاری کنند، 6 ماهه ایران تسلیم خواهد شد، اما اکنون بیش از ده سال گذشته و این امر اتفاق نیفتاده است، به همین دلیل شرکای آمریکا برای برطرف کردن تحریم ها، او را تحت فشار قرار داده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دلیل دوم ضرورت مقاومت در مرحله کنونی را ناکارآمد شدن سلاح تحریم دانست و ادامه داد: سلاح تحریم از سلاح های نظامی کشنده تر است، آمریکا این سلاح را هر جا به کار برده، نتیجه گرفته است مگر در مقابل ایران. اگر این سلاح شکسته شود دیگر در هیچ جای دنیا آمریکا نمی تواند از آن استفاده کند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه سخنان خود، دلیل سوم بر لزوم مقاومت وضعیت منطقه دانست و افزود: روز به روز منافع ایران در منطقه بیشتر مي‌شود و حضور غرب و منافع او کاهش مي‌یابد.

کریمی ادامه داد: روزی که همه سفارتخانه ها در دمشق تعطیل شده بود (هنگام اعلام حمله آمریکا به سوریه)، هیئت رسمی جمهوری اسلامی ایران، همراه با خانواده در آنجا حاضر بود و این باعث دلگرمی بشار اسد شده بود. وی در ادامه ضمن نقل خاطره دیدار خود با سیدحسن نصرالله، گفت: رهبر حزب الله به اسرائیل هشدار داده بود که اگر حمله را شروع کند، روز اول حمله در حیفا 400 هزار کشته روی دست اسرائیل خواهد گذاشت.

نماینده مشهد در مجلس، اضافه کرد: صدها گردان از ایران در سوریه وجود دارد، هر چند خبر پیروزی های ارتش سوریه را از زبان یک فرمانده سوری مي‌شنوید، اما پشت پرده آن نیروهای ایرانی قرار دارند. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به توضیحات عراقچی درباره سفر رییس جمهور به آمریکا گفت: آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره سفر آمریکا توضیح داد که آمریکایی ها از ما خواستند تا غنی سازی را متوقف کنیم، ما نیز ما به آنها گفتیم اگر شما تحریم ها را بردارید، ما قول مي‌دهیم لایحه پروتکل الحاقی را تنظیم و به مجلس ارائه دهیم.

کریمی مدعی شد که روحانی حداکثر در مجلس صد نماینده دارد و پس از گذشت مدتی کوتاهی، این تعداد ریزش مي‌کنند و به 80 یا 90 نماینده خواهند رسید. وی تاکید کرد: ما در کمیسیون امنیت ملی صحبت های آقای ظریف بعد از سفر به آمریکا را گوش دادیم و متوجه شدیم تیتر کیهان درست است!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، از تصمیمات دولت برای به دست آوردن اکثریت مجلس دهم خبر داد و خاطر نشان کرد: آنها به طور قطع برای مجلس دهم کمر بسته اند، آقای عارف برای ریاست مجلس بعدی ماموریت پیدا کرده است و آقای هاشمی نیز مجلس خبرگان رهبری را محور فعالیت خود قرار داده است.


کد مطلب: 19927

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/19927/قدوسي-صدها-گردان-ایران-سوریه-حضور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir