به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۹۹۴۷۰

اولین قربانیان استیضاح ترامپ چه کسانی بودند؟

گروه بین الملل: عضو شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل شهادت علیه رئیس‌جمهور این کشور در پرونده استیضاح و سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا، به دستور رئیس‌جمهور این کشور اخراج شدند.
اولین قربانیان استیضاح ترامپ چه کسانی بودند؟
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده پس از یک روز از جشن استیضاح دو مقام ارشد را برکنار کرد.به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، به دستور ترامپ، «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که علیه ترامپ در جریان تحقیقات استیضاح وی در مجلس نمایندگان شهادت داده بود و اظهاراتی تندی مبنی بر سوء استفاده ترامپ از قدرت بیان کرده بود، از سمت خود اخراج شد.بر این اساس، ساندلند با صدور بیانیه‌ای درباره اخراج خود گفت: «مروز به من گفته شد که رئیس‌جمهور قصد دارد فوراً مرا، به عنوان سفیر ایالات متحده در اتحادیه اروپا، فرا بخواند».همچنین به نوشته وبگاه شبکه «سی. اِن. اِن»، وکیل سرهنگ «الکساندر ویندمن» متخصص امور اوکراین در شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که او چند ماه زودتر از چیزی که انتظارش را داشتند، اخراج شده است.

ویندمن با اسکورت نظامی از کاخ سفید به بیرون هدایت شده و به او گفته شد که دیگر نیازی به خدمات او در این شغل ندارند.به نوشته سی.ان.ان، این در حالی است که قرار نبود ویندمن تا ماه جولای از سمت خود کنار برود اما خود او نیز تمایل داشت که زودتر کناره‌گیری کند. با این حال این برکناری، تصمیم وی نبود.بر این اساس، ترامپ در جلسات خصوصی که داشت مکرراً با خشم درباره شهادت ویندمن در جریان تحقیقات استیضاح صحبت می‌کرد و به گفته دموکرات‌ها، این اقدام تلافی ادای شهادت وی بود.با این حال گفته می‌شود که ویندمن قرار است به وزارت دفاع آمریکا بازگردد اما معلوم نیست که به چه سمتی منصوب شود.
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: استیضاح ترامپ