به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۱۹۹۷۷۵
خطیر:

فدراسیون فوتبال سالانه ۳۰۰ میلیارد هزینه دارد

گروه ورزشی: نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال می‌گوید کسانی که به عضویت هیات رئیسه این فدراسیون می‌رسند باید سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشند.
فدراسیون فوتبال سالانه ۳۰۰ میلیارد هزینه دارد
علی خطیر در حاشیه ثبت نام نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: دیروز فرم‌های ثبت نام را تحویل گرفتم و امروز برای سمت کارشناس هیات رئیسه ثبت نام کردم.وی درباره معضلات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: فوتبال ما دچار یک سری مشکلات است که یک مقدار بنیادی است. مشکلاتی در اساسنامه و ساختار فدراسیون فوتبال وجود دارد. یک سال به عنوان معاون دبیرکل کار کردم و از تمام مشکلات آگاه هستم. از مشکلات تامین بودجه خبردار هستم. فدراسیون ماهانه حدود یک میلیارد تومان حقوق و دستمزد کارکنانش را پرداخت می‌کند که با هزینه‌های جاری حدود ۵۰ میلیارد تومان می‌شود. در نظر بگیرید که اگر در تمام فیفادی‌ها اردو بگذارید این هزینه بیشتر می‌شود.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال یادآور شد: اگر ۱۵ بازیکن لژیونر داشته باشید، برای آوردن آن‌ها به ایران باید یک میلیارد تومان هزینه کنید. به این مبلغ هزینه برگزاری بازی، دستمزد کادرفنی، هزینه جاری و ... را اضافه کنید و اگر یک زمین چمن را هم تجهیز کنید، فدراسیون فقط سالی ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد. یکسری بدهکاری ها هم وجود دارد. قطعا فضای سختی برای رئیس آینده فدراسیون و هیات رئیسه وجود دارد.وی ادامه داد: امیدوارم مجمع فدراسیون فوتبال به وظیفه خود عمل کند و کسانی فارغ از لابی‌ها غیر ورزشی انتخاب شوند که توانایی داشته باشند سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان وارد بدنه فدراسیون فوتبال کنند. امیدوارم سیکل بسته جابه‌جایی مدیران باز شود و مدیران جوان پای خود را به میدان بگذارند و فرمان مدیریت را برعهده بگیرند.خطیر درباره شایئه مهندسی شدن انتخابات گفت: بیاییم نشان دهیم برنامه محور هستیم. امیدوارم جمع فدراسیون فوتبال به این درک و باور برسد که به یک رئیس و مجموعه برنامه محور رای بدهد و دوست و رفیق محور نباشیم چون این موضوع چهره فدراسیون را بدتر می ‌کند.

معاون سابق باشگاه استقلال درباره حضور بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: این موضوع قانون کشور است. من در امور و مسائل حقوقی خبره نیستم و وضعیت را نمی‌دانم اما نهادهای بالادستی حضور دارند. حتما دوستانی که در انتخابات شرکت می کنند مجوز دارند. برنامه و شعار من این است که راه را برای ورود جوان ها باز کنیم. یک زمانی یک جوان بیست ساله استاندار بود. الان جوان ۴۰ ساله مانند من را بی‌تجربه می‌نامند.وی درباره اعلام شماره حساب از سوی باشگاه استقلال برای کمک کردن از سوی هواداران گفت: این هم از همان مسائل است. مشکلات فوتبال و  فدراسیون زیاد است. استقلال و پرسپولیس سالانه ۶۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنند. حق پخش، تبلیغات دور زمین، بلیت فروشی و ... هم مشخص نیست. بازیکن توجهی به این مسائل ندارد. ۷۰ میلیلارد تومان در سال کم نیست. اینکه این پول را از سرمایه گذار تامین کنید، سخت است.الان مردم هم گرفتار است. الان به هر کسی بگویید، فکر می‌کند فرد دیگری کمک می‌کند. سخت است از یک هوادار دو میلیون تومان پول بگیرید.برخی‌ها با  یارانه زندگی می‌کنند. نمی‌توانید بگوید پول فرزندت را نده و به بازیکن من پول بده. فوتبال باید خودش درآمدزا باشد.
مرجع : ایسنا