به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۲۰۰۰۵
روحانی: به خوبی آگاهیم که مردم تحت فشار هستند

نباید در کوتاه مدت منتظر رفع همه مشکلات بود

گروه سياسي: رییس جمهور در دیدار مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مشکل اساسی اقتصاد کشور این است که به مسائل این حوزه در چارچوب کلان نگاه نشده است، گفت: براساس آمارها سال گذشته رشد اقتصادی کشور به منفی ۵.۸ درصد رسیده که این رقم حتی برای خود بنده پیش از آنکه در دولت حضور پیدا کنم قابل پیش‌بینی و باور نبود.
نباید در کوتاه مدت منتظر رفع همه مشکلات بود

حجت‌الاسلام دكتر حسن روحانی با اشاره به وجود تورم ۴۰ درصدی در کشور افزود: طبق محاسبات بانک مرکزی وزارت اقتصاد و وزارت مسکن، حدود ۴۰ درصد از این تورم مربوط به نحوه اجرای طرح‌های مسکن مهر است؛ چرا که اعتبارات مربوط به این طرح‌ها در بودجه سنواتی گنجانده نشده و دولت با فشار بر سیستم بانکی پول پرفشار را برای اجرای این طرح‌ها به عرصه اقتصاد کشور تزریق کرده که همین مسأله باعث افزایش تورم شده است.
رییس جمهور با بیان این‌که اجرای پروژه‌های عمرانی با پول پرفشار کار سخت و غیرممکنی نیست، اظهار داشت: بر این اساس باید گفت مسکن مهر از جیب فقرا و سهم فقیرترین افراد جامعه اجرا شده است. اصل این مساله که مردم خانه‌دار شوند کار بسیار خوبی است، اما این‌که از چه راهی این کار انجام شود، بسیار مهم است تا نتیجه‌ای که امروز حاصل شده به دست نیاید.روحانی در ادامه تصریح کرد: همه تلاش دولت این است که شاخص‌های اصلی در اقتصاد کلان پیش از شروع سال جدید، حداقل به شرایط تعادل برسد و تورم از ۴۰ درصد به حدود ۳۰ درصد برسد تا برای مردم امیدبخش باشد و در سال ۹۳ نیز با تداوم تلاش‌ها به زیر ۳۰ درصد تقلیل یابد.روحانی با بیان این‌که البته اینها پیش‌بینی‌هایی است که بخش‌های اقتصادی دولت ارائه می‌کنند و هیچ کدام از اینها ارقام قطعی نیست، خاطر نشان کرد: تلاش دولت در این است که رشد اقتصادی منفی که در نیمه نخست امسال نیز ادامه داشته است در نیمه دوم سال به صفر رسیده و سال بعد مثبت شود.
رییس جمهور تأکید کرد: به خوبی آگاهیم که مردم در عرصه اقتصادی در فشار هستند و دولت علاوه بر این‌که در عرصه اقتصادی تحت فشار است، از این‌که مردم در فشار باشند نیز ناراحت است و تلاش می‌کند شاخص‌های کنونی اقتصاد بهبود یابد تا وضع عمومی اقتصادی کشور سامان بیابد. روحانی با اشاره به بررسی‌هایی که در مجلس برای حذف سه دهک پردرآمد از دریافت یارانه‌ها صورت گرفته و به نتیجه نرسید، گفت: نمی‌خواهم بابت این موضوع به کار مجلس ایراد وارد کنم اما این اتفاق نشان داد که ساماندهی اقتصاد بسیار سخت است. رییس جمهور ادامه داد: راه‌های متعددی برای حذف سه دهک پردرآمد از فهرست گیرندگان یارانه‌ها وجود دارد، اما بنده با پیشنهادهای متعددی که به نوعی ورود به زندگی خصوصی مردم بود به شدت مخالفت کردم ؛چرا که معتقدم اعتماد مردم به سیستم بانکی و دولت با ارزشتر و مهمتر از کاهش هزینه‌های دولت به هر روشی است.
روحانی تمرکز تلاش‌های دولت را بر رفع تحریم‌های ظالمانه بر علیه ملت عنوان کرد و گفت: در عرصه بین‌الملل به ویژه در حوزه اقتصاد عدالت و اخلاق حاکم نیست بلکه همه سعی دارند از هر طریقی بیشترین منفعت را نصیب خود کنند لذا دولت تلاش دارد تحریم‌ها را که به رقبای ایران در عرصه اقتصادی مجال تحرک بیشتر بخشیده برطرف کند.

رییس جمهور اضافه کرد:‌دولت به رفع مشکلات امیدوار است و البته باید همواره متذکر این نکته باشیم که نباید در کوتاه مدت منتظر رفع همه مشکلات بود.روحانی اظهار داشت: در دنیا هیچ چیز صفر یا صد نیست و برهمین اساس نه صهیونیست‌ها و غربی‌ها در برابر ایران قدرت مطلق و صد درصدی هستند و نه قدرت ایران صفر است و برهمین اساس باید همه تلاشمان را برای احقاق حقوق حقه ملت به کار گیریم.رییس جمهور تصریح کرد: همه تلاش ما این است که حقوق ملت را به کمال احصا کنیم و اگر قرار بود از حقوق ملت کوتاه بیاییم این کار را در همان سال ۸۲ انجام داده بودیم و دیگر این همه کشمکش نداشتیم.
روحانی با تأکید بر این‌که وضع تحریم‌ها علیه ایران اتفاقی نبوده که در مدت یک سال یا چند ماه واقع شود، خاطر نشان کرد: بر همین اساس رفع تحریم‌های پیچیده غرب به زمان مناسب و کافی احتیاج دارد و دولت در این مسیر به حمایت و پشتیبانی مردم و مجلس و حمایت و پشتیبانی و هدایت‌های مقام معظم رهبری که البته همواره از آن برخوردار بوده است، نیاز مبرم دارد.

رییس جمهور گفت: نمایندگان مجلس حق دارند نظر خود را درباره اقدامات دولت در مذاکرات هسته‌ای ابراز دارند، اما دولت انتظار دارد مجلس در این مسیر به تبعیت از مقام معظم رهبری ضمن نقد آنچه به نظر آنها قابل انتقاد است از کلیت حرکت دولت حمایت و پشتیبانی کند تا مذاکره‌کنندگان بتوانند با تمام قدرت از منافع ملی در برابر دیگران دفاع کنند.


۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۵:۳۳
جناب روحانی مردم از عدم آزادی بیان بیشتر رنج می بینن، از برخوردی که با روزنامه ها و مردم میشه (162543)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۱:۲۲
کاش بهار به فعالیتهای دو وزیر نیرو و بهداشت هم بیشتر می پرداخت. به دلیل ضعف این دو وزیر، اعضای جبهه پایداری کاملا بر این دو بخش تسلط دارند. لطفا اطلاعات جامعتری درخصوص عزل و نصبها در این وزارتخانه به مردم بدهید. (163102)
N@vid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۵:۴۱
خیالت راحت دکتر . میدونیم شما الان همه ی دغدغتون رفع مشکلات مردمه . البته اگه این افراطیون عزیز تر از جان مهلت بدن.
موفقیت دکتر یعنی موفقیت ایران .
پس دکتر موفق باشی . . . (162558)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۲۵
اقای روحانی عزیز خیلی نجیبه اما افراطیون دیگه شورش را در اوردند به نظر من ایشون با اینها باید به زبان خودشان رفتار کنند وفکر میکنم بدجوری از لو رفتن بعضی کار هایشان می ترسند وبا این حرکات می خواهند تمرکز دولت را از بین ببرند (162782)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۲۶
متاسفانه آقای روحانی از روز اول یکسره عقب نشینی کرده اند و آنجاهایی که بایستی سفت و سخت ایستادگی نشان می دادند بر عکس عمل کرده اند امیدواریم در آینده جور دیگری عمل کنند. (162888)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۴۷
یعنی اون موقع که کاندید شد از اوضاع اطلاع نداشت که اون وعده ها رو داد؟
ما که گوشمون سالهاست ازین حرفها پره (162801)
بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۵:۴۷
روحانی عزیز یه صفر بغل صد بزار (162566)
ممدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۵:۵۵
روحانی هم تحملش به سر اومد ... همه می دونیم وضع کشور چه حالیه ... دولت بیشتر از همه تو عذابه ولی به خاطر صلاح کشور سکوت کرده ... ما هم مثل افراطی ها خون به جیگرش نکنیم ... وقتش برسه برخورد جای سکوتو میگیره ... (162577)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۰:۰۳
راست میگید این افراطی ها هستند که با اظهار نظرهای گاه و لبیگاه خودشون باعث بالا رفتن نرخ دلار و قیمت خودرو میشن؟ (162830)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۵:۵۸
بر فرض اینکه همه تحریم های یک جانبه قدرت های باختری و حتی شورای امنیت سازمان ملل ظرف دو سه ماه برداشته شود(که امکان ندارد)؛باز هم بعید است دولت ایران بتواند نرخ رشد اقتصادی را به نزدیکی صفر و تورم را از مثلاً40%(که اگر این نرخ تورم درست باشد و بیشتر نباشد)به نزدیکی 25% در طول چهار سال دولت اعتدال برساند.
سخن آقای روحانی صحیح و واقع بینانه است:نباید در کوتاه مدت منتظر رفع مشکلات بود. (162580)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۰۶
یکی نیست جلوی این نماینده های مجلس رو بگیره..خودشونو از رهبری و دولت هم جلوتر انداخته اند (162590)
نادری
Netherlands
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۰۷
آقای رئیس جهور شما که نمیخواهید از حق ملت در زمینه هسته ای کوتاه بیائید که بسیار هم خوبه خواهشا از حق ملت در همه زمینه ها کوتاه نیائید.حق ملت مطبوعات آزاده،حق ملت هوای پاکیزه ست،حق ملت ارزش پول پرقدرته،حق ملت بهداشت رایگان برای همه ست،حق ملت داشتن محیط زیست سالمه،حق ملت داشتن روابط خوب ودر سطح بالا با همه دنیاست،حق ملت تورم زیر ده درصده،حق ملت پاسپورت باعزته،حق ملت آسایشه،رفاهه...لطفا از حق ملت در این زمینه ها هم کوتاه نیائید.ممنون (162593)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۱۱
كامنت نويس ها !
هدف : روحاني
گوش به فرمان من ... حمله ! (162599)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۲۷
منظورت چی بود (162784)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۲۲
انتظار نداریم همه چی تو این مدت درست بشه ولی انتظار داریم به حرکتی هم از طرف دولت ببینیم نه اینکه با مصاحبه هاشون قیمتا رو بالا ببرن (162624)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۳۵
دکتر روحانی حامیان واقعی همین چند میلیونی هستیم که به امید آینده بهتر به شما رای دادیم.
دکتر روحانی نه مجلس حامی شماست ، نه طرفداران جلیلی ، نه احمدی نژاد و دارو دستش، نه ائمه جماعات و ارگانهای نظامی.فقط و فقط ما (162632)
افراطی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۱۸
خیلی هم وضع خوب است
فقط یه مقدار تحریم ها بیشتر بشه ما بیشتر سود ببیرم خوب میشه (162680)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۱۹
پس 100 روز چی بود؟
لطفا به وعده ها عمل کنید (162681)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۱۹
ولی خوب گولمون زدی رای آوردی ها //
قبل انتخابات میدونستم که تو 100 روز هیچ کاری نمیشه کرد ولی کلا خوب فضایی ایجاد کردید
واقعا آفرین به این تبلیغات (162683)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۵۱
روجانی جون دیگه طاقت نداریم (162712)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۷:۵۸
فدات شم یکاری کن که میتونی (162715)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۸:۲۰
آقای روحانی

از زمانی که دولت شما شروع به کار کرده وضعیت اینترنت بسیار اعصاب خرد کن شده !

این هم از تحریمهاست !! (162737)
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۸:۴۱
برای آزادی زندانیان سیاسی مخصوصا آقایان میر حسین موسوی و کروبی چیکار کردید ؟ (162747)
میلاد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۰۵
من یه انتقاد از خودمون بکنم؟
رئیس جمهور بحق به آمریکایی ها گفت صدای واحد از شما شنیده نمیشه
حالا خداوکیلی ما خیلی صدامون واحده؟
به شما بگن مرگ بر ایران خوشتون میاد؟
امروز دانشگاه رفتم یهو کل کلاسا رو تعطیل کردن میگن بیاین بریم تظاهرات از صبح ساعت هفت هم بلندگوی مسجد دانشگاه یکریز مرگ بر آمریکا پخش میکرد
از قیافه اونایی که سوار شدن رفتن کاملاً مشخص بود از چه جنسی هستن
مطمئنناً 5% دانشجوها نمیشدن
دانشگاه ما 20 هزار نفر دانشجو داره اما 80 نفر نهایت اونایی بود که اونجا بودن
خودمون رو به دنیا نخندونیم
جیب خالی و پز عالی؟
البته اونا با سهمیه نمیدونم کجا دانشگاهی شده بودن (162768)
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۰:۵۰
دوست عزیز و گرامی... اگه ما هواپیمای مسافربریشون رو میزدیم و توی کشورشون کودتا میکردیم و دارایی هاشون رو توی کشورمون بلوکه میکردیم و مدام اونا رو تهدید نظامی میکردیم و دانشمندای هسته ایشون رو میکشتیم و ... و اونا به ما میگفتن مرگ بر ایران. آیا بهشون حق نمیدادی؟؟ موفق باشی عزیزم. موفق (163080)
منوچهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۱:۵۰
اقای رییس جمهور مردم میدانند که تمام مشکلات موجود یک شبه حل نخواهد شد ولی مشکلات یارانه های نقدی با اینهمه کارشناسان اقتصادی چرا پس از سه ماه به سر انجام نرسیده است (162914)
امیر حسین دلوی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۲۲:۳۹
خیانت به خون شهدا تعقل نیست
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
اگر به خدا توکل کنید مشکلات شما حل خواهد شد و الا نه آمریکا و نه دولت کاری برای شما نخواهند کرد (162975)
دل نگران ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۰:۲۱
دوستان عزیز رییس جمهور محبوبمون بعد از شنیدن گزارش یکی ازوزرای سابق در مورد پول گرفتن از امارات! به خاطراز دست رفتن عزت ایران گریه کرده!! میدونید گریه مرد یعنی چه؟پس بیایید مادیگه خون به دلش نکنیم!به خدا تواین دوماهه خیلی پیرتر شده!دیگه شاداب نیست! دیگه اون خنده های امیدبخش رو لبش نیست! جعبه سانسور هم اونو کمتر نشون میده چون ظرفیت نشون دادنه چهره مهربونش رو نداره! پس بیایید به جای تخریب ونقدای بی مورد با ادامه حمایتامون بهش نیرو بدیم چون ایمان دارم اگه این گل پژمرده بشه گلستان ایران خواهد مرد.
بهارجان لطفامنتشر کن (163065)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۱:۲۵
واقعا سیاستمداری نجیب و صادق و مردمی هستید دکتر...افتخار می کنم به شما اقای رئیس جمهور (163104)