به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۲۰۰۱۹

۸۵ درصد بازار کار قرارداد موقت هستند

گروه اقتصادي: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با اشاره به اینکه هر روز به تعداد دلالان و واسطه گران بازار افزوده می‌شود گفت: ۸۵ درصد بازار کار، قرارداد موقت هستند.
۸۵ درصد بازار کار قرارداد موقت هستند
فتح الله بیات با تاکید براینکه از حدود 12سال قبل طرحی در مجلس با نام "بهسازی قراردادهای کار" دنبال می‌شود گفت: این طرح بارها در مجلس بررسی شده است و نمایندگان پیرامون لزوم تغییر روند انعقاد قراردادهای کار در کشور گفت‌وگو شده اما مجلس به آن رای نداده است. وی ادامه داد: امروز کارگرانی در کشور داریم که با وجود اشتغال در بنگاه ها با ماهیت دائم کاری، دارای قراردادهای موقت، غیررسمی و خارج از قانون کار هستند در صورتی که وقتی شغلی دارای ماهیت دائم است چرا باید نیروی شاغل در آن با سابقه 10تا 20 سال، قرارداد موقت باشد؟

بیات با تاکید بر شکست بهسازی قراردادهای کار اظهار داشت: دولت به عنوان کارفرمای بزرگ، مهم ترین عامل بر سر راه اجرای درست قوانین در انعقاد قراردادهای کار است. اگر طرح بهسازی قراردادهای کار نهایی و به اجرا در می آمد، می توانستیم امیدوار باشیم که مسئله قراردادها نیز حل شود. رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور مهم ترین پیام و هدف طرح بهسازی قراردادهای موقت را داشتن قرارداد دائم در کارهای دائم دانست و گفت: افراد شاغل در کارهای با ماهیت دائم، باید دارای قراردادهای دائم نیز باشند و دلیلی ندارد تا یک بنگاهی که می خواهد چندین دهه فعالیت داشته باشد، نیروی موقت جذب کند.

این مقام مسئول کارگری کشور تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر، مرز و فاصله ای بین قراردادهای موقت و دائم وجود ندارد و به دلیل عدم عرضه و تقاضای نیروی کار، افراد مورد سوء استفاده کارفرمایان قرار می گیرند. وی درباره مهم ترین دلایل مطرح شده از سوی مجلس و دولت برای مخالفت با طرح بهسازی قراردادهای کار، گفت: یک دلیل اصلی مطرح شده در این خصوص، بار مالی ناشی از تغییر قراردادها بوده است که از سوی دولت و مجلس مطرح شد.
مرجع : تسنيم

آه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۳ ۱۶:۲۶
جانا سخن از .....
نمی دونم دردم رو به کی بگم با اینکه جزو تنها گروهی هستیم که از طریق آزمون و طی مراحل قانونی جذب در شرکت مشغول شدیم ولی با قراداد کاری که با ما بسته اند نصف یک نیروی رسمی شرکت حقوق می گیریم در حالی که هم کارایی هم سواد و هم تخصص بیشتری دارم. مشکل این مملکت همین تبعیض ها و حق کشی ها ست. خدا لعنت کند کسانی رو که پا روی حق میگذارند. (162626)
۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ۰۴:۲۳
واقعا"مگر كسي هم هست كه با او درد دل كني وقتي كه دربعضي ادارات دولتي
افرادي از اقوام مديران بدون آزمون بصورت قرار دادي ميشوندبا كمتر از يك يا دوسال سابقه كار وافرادي هم هستند با بالاي 15سال هنوز شركتي و فقط حقوق آنها هزينه درمانشان نمي شود چه بايد كرد (163130)