به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۲۰۰۵۸۶

حمایت محک از ۱۹هزار کودک مبتلا به سرطان

گروه جامعه: مدیرعامل محک گفت: افزایش آگاهی عمومی درباره سرطان کودکان باعث تشخیص زود هنگام بیماری می‌شود و این مهم ضمن افزایش اثر بخشی درمان، هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.
حمایت محک از ۱۹هزار کودک مبتلا به سرطان
آراسب احمدیان در تشریح اهداف بیانیه چشم انداز این مؤسسه در خصوص ارتقای سطح آموزش سرطان کودکان در جامعه، افزود: محک در تلاش است تا در سایه آموزش و اطلاع‌رسانی، بیماری کودکان در مراحل اولیه تشخیص داده شود و از لحظه تشخیص بیماری کودک و خانواده وی تحت حمایت قرار می‌گیرند.وی با اشاره به اینکه بیانیه چشم انداز محک از طریق سایت محک برای عموم قابل مشاهده است، عنوان کرد: محک باید جامعه را نسبت به آخرین اخبار در ارتباط با سرطان آگاه ساخته و مناسب‌ترین اطلاعات، توصیه‌ها و منابع لازم را در اختیار جامعه قرار می‌دهد. بخش دیگری از این بیانیه تأکید دارد که از طریق گسترش همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و درمانی ملی و بین‌المللی فعال در زمینه سرطان، به کاهش نرخ ابتلاء به سرطان در کودکان و روش‌های مؤثر درمان دست خواهد یافت.مدیر عامل محک گفت: به منظور تحقق اهداف پیش روی بیانیه چشم انداز مموسسهسعی در توسعه همکاری‌های ملی و بین‌المللی با سازمان‌ها و نهادهای مردم‌نهاد مطرح و فعال در این حوزه دارد. اخیراً نیز همزمان با روز جهانی سرطان، طی همکاری مشترک این مؤسسه با انجمن کنترل جهانی سرطان (UICC) کمپین روز جهانی سرطان در ایران از ۱۵ بهمن تا امروز که روز جهانی سرطان کودک است برگزار شد.

احمدیان با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه به عنوان برترین خیریه جهان در کمپین (UICC) ادامه داد: محک با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشارکت مدنی، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، نیکوکاران، داوطلبان مؤسسه، هنرمندان، یاوران رسانه‌ای همچنین سایر ظرفیت‌های ارتباطی نزدیک به ۳۰ عنوان فعالیت را به منظور افزایش آگاهی‌رسانی و ترغیب افراد جامعه به حضور در کمپین پیش‌بینی و اجرا کرده است. از این میان می‌توان به اهم این فعالیت‌ها نظیر حضور در مدارس جهت معرفی محک و کمپین و درست کردن اوریگامی با دانش‌آموزان جهت آموزش فرهنگ نیکوکاری به آنها، نورپردازی نارنجی برج آزادی و دیگر مراکز تجاری و معروف شهر، توزیع روبان طلایی میان نیکوکاران، اطلاع‌رسانی در خصوص سرطان‌های شایع کودکان، برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص سرطان بزرگسالان و معرفی راه‌های پیشگیری از آن، اشاره کرد.مدیرعامل مؤسسه محک، اجرای این اقدامات توسط یکی از قدیمی‌ترین مؤسسات خیریه فعال در حوزه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان را اثر بخش دانست و عنوان کرد: نگاه به آمار کودکان مبتلا به سرطان، بار دیگر ضرورت ایجاد آگاهی در این زمینه را یادآوری می‌کند. هم اکنون بیش از ۱۹ هزار کودک مبتلا به سرطان تحت درمان در سراسر کشور تحت حمایت هستند و روزانه ۶ کودک جدید نیز به جمع کودکان تحت حمایت محک اضافه می‌شود. اینکه مردم نسبت به موضوع سرطان کودک آگاه شوند و بتوانند به صورت داوطلبانه از ایشان حمایت کنند نقش مؤثری در ارائه خدمات درمانی و حمایتی به آنها دارد.
 
برچسب ها: محک سرطان کودکان