به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۲۰۰۶۷
فرهاد مجيدي به‌زودي به نود مي‌آيد

مروري بر اتفاقات ديشب برنامه نود

گروه ورزشی: برنامه نود اين هفته درحالي برگزار شد که فردوسي‌پور به بينندگانش وعده داد تا دو هفته ديگر فرهاد مجيدي را به عنوان ميهمان ويژه به برنامه‌اش بياورد و سوال‌هاي بي‌جواب را از او بپرسد.
مروري بر اتفاقات ديشب برنامه نود
مهم‌ترين بحث برنامه نود اين هفته مربوط به انتخابات هيات فوتبال‌هاي بوشهر و تبريز بود ضمن آنکه خداحافظي مجيدي از استقلال نيز در اين برنامه بطور مبسوط مورد بررسي قرار گرفت.
* کفاشيان: بلاتر از ما تشکر کرد
 رئيس فدراسيون فوتبال در‌ همان اوايل برنامه نود روي خط آمد و درباره انتخابات هيات فوتبال شهرستان‌ها گفت: من اعتقاد ندارم که افراد از طرف خودشان منصوب مي‌شوند. تنها پنج رئيس هيات فوتبال ما در سمت و جايگاه‌شان باقي مانده‌اند. او درباره آيين نامه انضباطي اظهار کرد: ما اجراي اين آيين نامه را به فصل بعد موکول کرده‌ايم.

کفاشيان درباره حضور بلا‌تر در تهران هم بيان کرد: ابتدا از انتخاب سجادي خوشحالم. امروز بلا‌تر پيامي فرستاد درباره توسعه فوتبال پايه و ديگري بحث علوم نوين پزشکي که از ما تشکر و تقدير کرده بودند. آقاي بلا‌تر، رئيس فدراسيون قطر و شيخ سلمان با پروازهاي اختصاصي روز چهارشنبه به تهران مي‌آيند. بعد از ظهر آن روز آقاي بلا‌تر و شيخ سلمان در کنگره سخنراني خواهند کرد. اما ديدار با آقاي روحاني را در تلاش هستيم تا صبح پنجشنبه برگزار کنيم.

* خداحافظي مجيدي
بخشي از برنامه درباره خداحافظي کاپيتان آبي‌ها از فوتبال بود. در اين بخش تماشاگران استقلال نشان داده شدند که عده‌اي به خداحافظي او معترض بودند و عده‌اي هم با گريه خداحافظي مجيدي را باور نمي‌کردند. در آيتمي از اين برنامه به درگذشت احمد مظاهري يگانه به دليل خداحافظي اين بازيکن اشاره شد.

در بخش پاياني اين آيتم زندگي فوتبالي مجيدي روي آنتن رفت. همچنين فردوسي‌پور گفت که تلاش دارد تا او را راضي کند تا دو هفته بعد اين بازيکن را به برنامه نود بياورد و سوالات بي‌جواب را از او بپرسد.

* داوري
جعفري کار‌شناس داوري درباره ديدار استقلال و مس کرمان ضمن تاييد ضربه پنالتي به سود مس کرمان درباره درآوردن پيراهن از سوي مجيدي و اينکه مظفري‌زاده چرا به اين بازيکن کارت زرد نداد گفت: داور وقتي به بازيکن کارت زرد مي‌دهد که پس از گلزني به نشانه‌ي خوشحالي پيراهنش را از تن خارج کند. او همچنين کليه تصميمات داور ديدار فولاد و گسترش فولاد را صحيح دانست. اين کار‌شناس داوري درباره قضاوت ديدار نفت و سپاهان گفت: يک ضربه پنالتي به سود نفت بايد اعلام مي‌شد.

جعفري همچنين هر دو اخراج سپاهان را صحيح دانست. جعفري درباره داوري ديدار مس و داماش هم اظهار کرد: پنالتي اعلام شده براي داماش اشتباه بوده است. او همچنين اعتقاد داشت بازيکن داماش به دليل خطا بر روي رودباريان بايد از ميدان اخراج مي‌شد. اين کار‌شناس داوري درباره قضاوت ديدار ذوب آهن و راه آهن اعتقاد داشت که يک پنالتي بايد به سود شاگردان ابراهيم‌زاده اعلام مي‌شد. او ساير تصميمات داور را صحيح دانست. جعفري همچنين همه تصميمات داور ديدار ملوان و فجرسپاسي را هم درست دانست.

* سفر به کردستان
بخش دوم سفر به کردستان بخش ديگري بود که در دستور کار برنامه نود قرار گرفت. اين بخش با سفر به روستاي وريا غفوري بازيکن نفت تهران آغاز شد. در اين بخش بازهم به مشکلات فوتبال در اين استان پرداخته شد.

* ميهمان ويژه
وريا غفوري ميهمان ويژه اين برنامه نود بود. او درباره نامش گفت: معناي اسم من باهوش و زرنگ است. اين هافبک نفت تهران درباره گلش به مهدي رحمتي گفت: وقتي توپ را گرفتم ياد شوت تيموريان به بوريرام تايلند افتادم و فکر مي‌کنم رحمتي فکرش را هم نمي‌کرد از آنجا شوت بزنم. او در ادامه صحبت‌هايش ابراز اميدواري کرد که به تيم ملي دعوت شود.

غفوري، دني آلوز و لمپارد را بازيکنان مورد علاقه خارجي‌اش ناميد و از مهدوي کيا به عنوان بازيکن ايراني مورد علاقه‌اش نام برد. او در پايان صحبت‌هايش از اينکه نفت تهران به شهرستان نرفت ابراز خوشحالي کرد.

* فوتسال
خوراکچي و شمسايي در اين بخش براي مسائلي که در ديدار فوتسال ميان دبيري تبريز و ميثاق پيش آمده روي خط آمدند. در آن ديدار بر سر اينکه شوت شمسايي به گل تبديل شده بوده يا نه درگيري ميان دو تيم ايجاد شد. خوراکچي وقتي روي خط برنامه آمد، درباره اين صحنه گفت: اگر يک کار‌شناس بگويد شوت شمسايي گل شده است، براي هميشه از فوتسال مي‌روم. اين درحالي بود که شمسايي معتقد بود شوتش به گل تبديل شده است.

* انتخابات هيات فوتبال آذربايجان شرقي و بوشهر
- انتخابات هيات فوتبال آذربايجان شرقي و بوشهر از بحث انگيز‌ترين قسمت‌هاي برنامه نود بود. آنچه در رقابت دبيري و ششگلاني رخ داده بود، به نمايش در آمد و دبيري با انتقادات زياد نسبت به اين راي گيري، آن را تا حد زيادي زير سوال برد. در بوشهر نيز، چند تن از افرادي که مي‌توانستند راي بدهند، در راي گيري حاضر نبوده‌اند و افرادي ديگر به جاي آن‌ها در انتخابات راي داده بودند.

* نکاتي کوتاه از اين برنامه
- حواشي ليگ يک از بخش‌هاي جالب اين برنامه بود که در قسمتي از آن مسعود مرادي بشدت از وضعيت حاکم بر آن ابراز تعجب کرد. - سعيد آذري مديرعامل ذوب آهن در قسمتي از برنامه روي خط آمد و با وجود آنکه پيش‌تر گفته بود اگر بوناچيچ بخواهد برود مانع او نمي‌شود، از ماندن اين سرمربي در ذوب آهن خبر داد.

- اميرحسين کريمي و يوسف سيدي دو بازيکن تيم ملي نوجوانان فوتبال ايران که در جام جهاني نوجوانان بازي کردند در ابتداي برنامه حاضر شدند. هردوي اين بازيکنان از علي دوستي مهر و مهدي مهدوي کيا بابت تلاش‌هايشان تشکر و قدرداني کردند.

* نظرسنجي
نظرسنجي اين برنامه درباره ديدار تراکتورسازي بود که در ‌نهايت 42 درصد بينندگاه به برتري تراکتورسازي و 36 درصد به پيروزي استقلال راي دادند. همچنين 22 درصد از مخاطبان برنامه نتيجه اين ديدار را تساوي اعلام کردند.

مرجع : ایسنا