کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نظرسنجی؛ترامپ بالاتر از همه کاندیداهای دموکرات

26 بهمن 1398 ساعت 21:13

گروه بین‌الملل: نتیجه دو نظرسنجی تازه نشان می‌دهد، «برنی سندرز» از دیگر نامزدهای دموکرات پیشی گرفته اما در رقابت تک به تک نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، «دونالد ترامپ» رقبای دموکرات خود را شکست می‌دهد.


به گزارش فارس، یک هفته مانده به سومین ایستگاه رای‌گیری مقدماتی نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹)، نتیجه دو نظرسنجی در آمریکا درباره نامزدهای پیشتاز و شانس آنها برای غلبه بر رئیس‌جمهور کنونی منتشر شده است. بنا بر گزارش پایگاه «هیل»، نتیجه نظرسنجی مشترک «دانشگاه تگزاس» و موسسه «نظرسنجی تگزاس تریبیون» نشان می‌دهد، برنی سندرز در این ایالت آمریکا در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفته است. در این نظرسنجی، سندرز با کسب ۲۴ درصد آرا در صدر است و «جو بایدن» با ۲۲ درصد و «الیزابت وارن» با ۱۵ درصد در رده سوم قرار گرفته است. از نکات مهم این نظرسنجی، سوال از شرکت‌کنندگان درباره رقابت تک به تک نامزدهای دموکرات با دونالد ترامپ و حمایت آنها از رئیس‌‍جمهور کنونی آمریکا است. طبق این نظرسنجی، ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند در انتخابات به ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات رای نخواهند داد.

به رغم عدم حمایت ۵۲ درصدی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از انتخاب دوباره ترامپ، از نظر آنها او در رقابت تک به تک با تمام نامزدهای دموکرات، پیروز خواهد شد. طبق این نظرسنجی، تنها کسی که در میان نامزدهای دموکرات نزدیک‌ترین رقابت با ترامپ را خواهد داشت، سندرز است اما او هم با کسب ۴۵ درصد در برابر ۴۷ درصد ترامپ، رقابت را به او خواهد باخت. این نظرسنجی از میان ۱۲۰۰ نفر از کسانی که برای انتخابات نام نویسی کرده‌اند، انجام شده و از ۳۱ ژانویه تا ۹ فوریه ۲۰۲۰(۱۱ تا ۲۰ بهمن) این نظرسنجی گرفته شده است.

از سوی دیگر، موسسه نظرسنجی «یوگاو» درباره نامزدهای دموکرات و شانس آنها برای پیروزی در رقابت‌های درون حزبی نظرسنجی ترتیب داده است. طبق این نظرسنجی، سندرز از همه دیگر رقبا پیشی گرفته است. از نکات مهم این نظرسنجی، سوال درباره میزان حمایت از رقابت تک تک نامزدها بوده است. در رقابت بین سندرز و جو بایدن، ۴۸ درصد نظرشان به سندرز بوده، ۴۴ درصد به بایدن و هشت درصد گفتند: «مطمئن نیستیم به چه کسی رای بدهیم». در رقابت بین سندرز و ایلزابت وارن، سهم سندرز ۴۴ درصد و وارن ۴۲ درصد بوده و ۱۴ درصد هم گفتند: «مطمئن نیستیم به چه کسی رای بدهیم». نتیجه رقابت بین سندرز با «مایکل بلومبرگ» نامزد میلیاردر این حزب هم بدین شرح است: سندرز ۵۳ درصد، بلومبرگ ۳۷ درصد و ۱۰ درصد هم ابراز عدم اطمینان کردند. «پیت بوته‌جج» و «امی کلوباچار» هم رقابت را به سندرز می‌بازند. ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی یوگاو گفتند در این رقابت به سندرز رای می‌دهند. سهم بوته‌جج در این رقابت ۳۷ درصد و سهم کلوباچار، ۳۳ درصد بوده است. نتیجه این دو نظرسنجی در حالی منتشر شده که قرار است شنبه هفته آینده در ایالت نوادا به عنوان سومین ایستگاه، انتخابات درون حزبی برگزار شود. تاکنون بوته‌جج در ایالت آیووا پیروز شده و سندرز ایالت نیوهمپشایر را از آن خود کرده است.


کد مطلب: 200788

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/200788/نظرسنجی-ترامپ-بالاتر-همه-کاندیداهای-دموکرات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir