به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۳۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۰۱۳۰۸

قیمت دلار و یورو در بازار امروز

گروه اقتصادی: بازار ارز در پنجمنین روز هفته، شاهد ادامه نوسان شاخص ارزی در کانال چهارده هزار تومان است. این در حالی است که بازارساز تا پیش از دیروز کانال چهارده هزار تومان را به رسمیت نشناخته بود ولی به نظر می‌رسد با این جهش نرخ تصمیم داشته بخش زیادی از تقاضای موجود را پاسخ دهد و ثبات را به بازار ارز بازگرداند.
قیمت دلار و یورو در بازار امروز
در معاملات امروز چهارشنبه سی بهمن بهمن ماه 98 بازار ارز، شاهد ادامه رشد نرخ ارز به ویژه دلار در بازار آزاد هستیم. این در حالی است که در حال حاضر با شروع رسمی فعالیت بازار، نرخ های صرافی های بانکی و مجاز نسبت به روز قبل تغییری نداشته است.حال بر اساس جدیدترین نرخ های دریافتی از بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 14100 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 14200 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 15300 تومان از مردم خریداری و به قیمت 15400 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.
آیا دلار به 20 هزار تومان می رسد؟
عبدالناصر همتی دیروز در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: سد مقاومت دلار ۱۴ هزار تومانی شکسته شده و ظرف یک سال قبل سه بار این سد مقاومتی فرو ریخته است اما با مدیریت بانک مرکزی تعادل همچنان در بازار برقرار خواهد شد. وی ادامه داد: بانک مرکزی به مردم توصیه می‌کند تا به بازار ارز ورود نکنند یا اینکه ریسک دارایی خود را در نظر بگیرند. همتی گفت: اینکه چه اتفاقی در حوزه ارتباط ایران با کشورهای همسایه در سایه تصمیم اجلاس FATF رخ خواهد داد، هنوز معلوم نیست و احتمال دارد ایران در لیست سیاه وارد شود اما احتمال قوی‌تر آن است که نام ایران در این فهرست قرار نگیرد.رئیس کل بانک مرکزی گفت: به خاطر تحریم‌های آمریکا و فشاری که این کشور به همسایگان و دوستان ما وارد می‌کند، خیلی از بانک‌های آنها با ایران همکاری ندارند، ولی چطور از ابتدای سال ۳۵.۵ میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین شده است، پس همکاری‌ها ادامه دارد. وی در پاسخ به اینکه آیا سوداگران نباید منتظر دلار بالای ۲۰ هزار تومانی باشد، گفت: آرزو بر جوانان عیب نیست.
نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی
بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۱ ارز مانند یورو کاهش و قیمت ۹ واحد پولی دیگر مانند پوند افزایش یافت؛ نرخ دلار و ۶ ارز دیگر نیز ثابت ماند.بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه سی ام  بهمن ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با افزایش ۴ ریالی به قیمت  ۵۴ هزار و ۶۰۴ ریال و هر یورو نیز با ۱۳۸ ریال کاهش به نرخ ۴۵ هزار و ۳۵۴ ریال ارزش‌گذاری شد.افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۷۱۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۲۹۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۵۱۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۲ ریال، روپیه هند ۵۸۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۳۹۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۲۲۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۱۷۳ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۰۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار ۷۱۱ ریال قیمت خورد.از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۶ هزار و ۸۵۷ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۰۵ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۹۲۰ ریال، روبل روسیه ۶۵۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۳ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۸ هزار و ۱۲۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲  ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۸۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۱۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۱۲ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۵۱۷ ریال تعیین شد.همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۷۷ ریال، دینار لیبی ۲۹ هزار و ۸۷۷ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۹۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۶۹۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار ۹۸ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۲۷۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۰۸ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۷۱۱ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۶۳  ریال، افغانی افغانستان ۵۴۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۵۶ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۷۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۳۳۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۸  ریال ارزش‌گذاری شد.