به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۰۲۳۴۷

کدام سهامداران سود بیشتری کردند؟

گروه اقتصادی: معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که سهام شرکت‌های بزرگی مانند صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و غیره رشد قابل توجهی داشتند.
کدام سهامداران سود بیشتری کردند؟
به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز با ۵۸۸۱ واحد صعود به رقم ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد و شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۳۰۰۰ صعود به رقم ۱۷۳ هزار و ۹۴۴ واحد رسیده است.ارزش معاملات انجام شده در بازار امروز ۵۵ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بوده و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گلوکوزان، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گهر و فولاد خوزستان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت بر بورس را داشتند. همچنین بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، ماشین‌سازی اراک، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده این بازار بودند.شاخص کل فرابورس نیز با ۵۲ واحد صعود به رقم ۶۷۴۴ واحد رسید. در این بازار ۶۴۴ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار و ۲۹ میلیارد ریال انجام شد.
در بازار فرابورس سنگ آهن گوهرزمین، گروه توسعه مالی مهر، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت شیراز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی‌های زاگرس و مارون و سهامی ذوب‌آهن اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را داشتند.لیست نمادهای پربیننده فرابورس را سهامی ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، س. ‌ توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، کشاورزی و دامپروری بینالود و گروه کارخانجات صنعتی تبرک تشکیل دادند.