به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۰۸ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۲۰۲۴۳۳

تقابل مدعیان قهرمانی و سقوط زیر سایه کرونا

گروه ورزشی: هفته بیست و یکم لیگ برتر زیر سایه شیوع بیماری کرونا در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و تیم‌های صدرنشین و قعرنشین لیگ در پنج شهر مختلف به میدان می‌روند.
تقابل مدعیان قهرمانی و سقوط زیر سایه کرونا
به گزارش ایسنا، شیوع کرونا هم لیگ برتر را متوقف نکرد و در روزهایی که فوتبال ایران با ترافیک بالایی دنبال می‌شود، تیم‌ها بدون حضور هواداران به مصاف هم می‌روند. با وجود اعتراض گسترده برخی از مربیان و مدیران به برگزاری لیگ برتر باوجود ابتلا شدن به بیماری مهلک کرونا، سازمان لیگ همچنان مصر به برگزاری مسابقات است.
این رقابت‌ها در پنج شهر تهران، سیرجان، اصفهان، تبریز و اهواز برگزار می‌شود. همچنین نمایندگان شهرهای تهران، اهواز، اصفهان، تبریز، قائم‌شهر، بوشهر، سیرجان و مشهد به میدان خواهند رفت و برای برگزار بازی باید از برخی از شهرهای آلوده به ویروس کرونا به شهر دیگری بروند. 
پرسپولیس - شهر خودرو/ ساعت ۱۸:۳۰
مهم‌ترین دیدار هفته بیست و یکم لیگ برتر میان تیم‌های آسیایی پرسپولیس و شهرخودرو در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. دو تیم همانند سایر بازی‌های این هفته بدون حضور تماشاگران به میدان خواهند رفت و برای ادامه تقابل در صدر جدول رده‌بندی مقابل هم قرار می‌گیرند.پرسپولیس بعد از سفر به اصفهان و برگزار نشدن بازی در نقش جهان به علت آماده نشدن قیب در زمین مسابقه، تمرینات خود را در تهران ادامه داد و به علت بازی نکردن، از انرژی بیشتری نسبت به مهمان خود برخودار است.با این حال در سوی دیگر میدان، شهرخودرو با انگیزه‌های بالایی مقابل سرمربی سابق خود به میدان می‌رود. این تیم که در بازی هفته بیستم توانست در آخرین دقایق سه امتیاز را در خانه نگه دارد، اکنون برای گل‌محمدی که نیم فصل نخست روی نیمکت شهرخودرو حضور داشت، انگیزه بالایی دارد.بازی رفت دو تیم در نیم فصل نخست در حالی با برتری یک بر صفر شهرخودرو پایان یافت که در آن مقطع، گل‌محمدی سرمربی شهرخودرو و کالدرون سرمربی پرسپولیس بود و سرآسیایی، سرمربی کنونی شهرخودرو در سمت سرپرست این تیم ایفای نقش می‌کرد.در جدول رده‌بندی، پرسپولیس با ۱۹ بازی و ۴۱ امتیاز صدرنشین است. شهرخودرو با ۳۵ امتیاز از ۲۰ بازی در رده پنجم قرار دارد و در صورت متوقف کردن پرسپولیس، می‌تواند به مدعیان قهرمانی و خودش در نزدیک شدن به این تیم کمک کند.
گل گهرسیرجان – استقلال/ ساعت ۱۶:۰۰
تیم تازه احیاء شده گل گهر سیرجان که توانست بعد از مدت‌های مدیدی از منطقه خطر لیگ برتر خارج شود، فردا در دیداری مهم و سخت میزبان استقلال است. شاگردان مجیدی بعد از کش مکش‌های فراوان و رد درخواست این تیم برای لغو بازی، راهی سیرجان شدند تا در روزهای پرترافیک لیگ برتر برابر شاگردان مجیدی جلالی به میدان بروند.این دیدار که بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و فوتبال دوستان سیرجانی در نخستین تجربه حضورشان در لیگ برتر قادر به تماشای بازی تیم محبوب‌شان برابر یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران نیستند، برای هر دو تیم حساس است.گل‌گهر برای ادامه مسیر صعودی خود در لیگ‌برتر و فاصله گرفتن از انتهای جدول و همچنین استقلال برای ادامه مسیر صعودی و نزدیک شدن به صدر جدول، نیازمند سه امتیاز بازی هستند.در این دیدار استقلال علی دشتی را به علت محرومیت در اختیار ندارد اما دست مجیدی با بهبود بازیکنان مصدوم تیمش باز شده و می‌تواند با توان بیشتری به میدان برود.
ذوب آهن – سپاهان/ ساعت ۱۶:۱۵
داربی اصفهان در شرایط برگزار می‌شود که ذوب آهن هفته گذشته در تهران مقابل استقلال شکست خورد و سپاهان نیز در شرایطی که میزبان پرسپولیس بود، به میدان نرفت تا دو تیم در این هفته نیاز مبرمی به برد داشته باشند.امیر قلعه نویی همچنان برخی از بازیکنان خود را برای داربی اصفهان در اختیار ندارد و مجبور است از بازیکنان جانشین استفاده کند.در بازی رفت دو تیم سپاهان ۲ بر صفر به پیروزی رسید اما آن موقع علیرضا منصوریان سرمربی ذوب آهن بود و اکنون یک مربی خارجی هدایت این تیم را برعهده دارد. ذوبی‌ها برای رسیدن به رتبه نهمی تلاش می‌کنند و اگر از سپاهان امتیاز بگیرند این تیم را از جمع مدعیان جدا خواهند کرد.
ماشین‌سازی‌تبریز - نساجی مازندران/ ساعت ۱۵:۳۰
دو تیم بحران‌زده نیم فصل دوم در نخستین بازی این هفته به مصاف هم می‌روند. تیم‌های نهم و یازدهم جدول برای بهبود وضعیت خود و جلوگیری از سقوط به رده‌های پایین‌تر نیاز مبرمی به برتری در این دیدار دارند. ماشین سازی که در رده نهم قرار دارد برای ثبات در این جایگاه تلاش می کند و باشگاه ماشین سازی نیز اعلام کرده که فعلا از احد شیخ لاری سرمربی این تیم حمایت خواهد کرد.پس از قبول استعفای رضا مهاجری از هدایت نساجی، محمود فکری هدایت این تیم را بر عهده گرفته و دنبال نشان دادن توانایی‌های خود در لیگ برتر است.مسابقه رفت دو تیم نیز با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. ماشین سازی ۴ هفته است که رنگ برد را ندیده و نساجی هم در سه هفته اخیر دو باخت و یک تساوی در کارنامه اش ثبت کرده است.
فولاد - شاهین شهرداری‌بوشهر/ ساعت ۱۶:۰۰
تیم نکونام برای حفظ رده ششم جدول باید در این بازی خانگی به مصاف تیم آماده شاهین برود که با میشو توانسته مسیر موفقیت را یاد بگیرد. هر دو تیم نیم فصل دوم را با قوت شروع کردند و اکنون فولاد در حال اوج‌گیری و رسیدن به صدرجدول است و شاهین توانست بالاخره از انتهای جدول یک پله بالاتر بیاید.شاهین بوشهر هفته گذشته توانست از قعر جدول جدا شود و در صورت پیروزی در این بازی با یک پله صعود شانس رسیدن به رده چهاردهم جدول لیگ را دارد. بازی رفت را فولاد یک بر صفر در بوشهر برد.نکونام بارها از برگزاری لیگ برتر با شیوع کرونا انتقاد کرده که تاکنون راه به جایی نبرده است و حالا باید بدون هودارانش و پذیرفتن ریسک برگزاری با خطر ابتلا به کرونا به میدان برود.