به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۲۰۲۷۹۳

کرونا به استان‌های محروم هم رسیده است

گروه جامعه: نماینده مردم شازند در مجلس از آن‌چه بی اطلاعی از روند شیوع ویروس در مناطق محروم کشور خواند، ابراز نگرانی کرد.
کرونا به استان‌های محروم هم رسیده است
به گزارش ایسنا،علی ابراهیمی در انتقاد از نحوه مدیریتی ویروس کرونا در کشور و تناسب آمار بیماران و فوتی‌ها هم‌چنین روند اطلاع‌رسانی در این زمینه را قابل نقد و ان را عیبی بزرگ دانست و اظهار کرد: در این‌که مردم همکاری بکنند و با وحدت ویروس را شکست دهند،‌ با مسئولان همراه هستم و تردیدی در آن ندارم اما عملکرد مسئولان و خروجی تصمیمات آن‌ها باید بگونه باشد که در مهار بیماری اثر مستقیم داشته و مردم احساس آرامش کنند تا رعایت بهداشت فردی را مؤثر بدانند.نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه «متاسفانه اطلاعات شبکه‌های مجازی ما خیلی مطمئن نیست» اظهار کرد: این ادعا که ما بعد از چین عامل انتشار این بیماری به چند کشور شده‌ایم، اخبار خوبی برای کشور ما نیست.وی با تاکید بر ضرورت دوراندیشی در دو مقوله آموزش و بهداشت و درمان ابراز عقیده کرد: ما پروژه توسعه را متناسب با تراکم جمعیت پیش برده‌ایم نه متناسب با نیازمان. مثلا شهرستان‌های دوردستی مثل خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخورداری از امکانات مشکل دارند. دسترسی به ماسک و دست‌کش و مخصوصا کیت‌های تشخصی در این شهرها محدود است.ابراهیمی در پایان با تأکید بر این‌که «آماری از شیوع بیماری یا تلفات در بعضی از استان‌های محروم نداریم» تصریح کرد: نبود آمار به این معنا نیست که بیماری وجود ندارد. بلکه به این معناست که مراکز تشخیص، پایش و درمانی ما با پهنه جغرافیایی ایران رشد پیدا نکرده است. این می‌تواند یک مشکل جدی باشد. ما هنوز مطمئن نیستیم که در مرزهای‌مان صادرکننده ویروس هستیم یا واردکننده.
درخواست یک نماینده برای تداوم فعالیت مجلس
همچنین محمدرضا نجفی، نماینده مردم تهران در مجلس خواستار تداوم فعالیت‌های مجلس با اتخاذ تدابیر مقتضی شد.او در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:‌ «از ستاد ملی مبارزه با کرونا و هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم با توجه به معضلات پیش رونده، عمیق شونده و چندوجهیِ کشور، با اتخاذ تدابیر مقتضی، امکان ادامه فعالیت‌های مجلس را فراهم کند.»