به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۰۲۹۰۹

کناره‌گیری اسپیلبرگ از کارگردانی ایندیانا جونز

گروه فرهنگی: «استیون اسپیلبرگ» برای اولین‌بار ساخت یک قسمت از مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» را به کارگردان دیگری واگذار می‌کند.
کناره‌گیری اسپیلبرگ از کارگردانی ایندیانا جونز
به گزارش ورایتی، «جیمز منگولد» که سال گذشته فیلم «فورد در مقابل فراری» را ساخت قرار است جایگزین «استیون اسپیلبرگ» به عنوان کارگردان پنجمین قسمت از سری فیلم‌های «ایندیانا جونز» شود. گرچه هنوز قرارداد همکاری «جیمز منگولد» امضا نشده است اما ظاهرا او اولین کارگردانی خواهد بود که در عمر ۳۹ساله این سری فیلم جایگزین «اسپیلبرگ» خواهد شد. «جیمز منگولد» در سال ۲۰۱۷ نیز در شرایطی مشابه ساخت یک قسمت از سری فیلم‌های «ولورین» با عنوان «لوگان» را بر عهده گرفت و این فیلم با فروش ۶۱۹ میلیون دلاری عملکرد موفقی داشت و در شاخه بهترین فیلمنامه اقتباسی اسکار نیز نامزد کسب جایزه شد. «اسپیلبرگ» همچنان به عنوان تهیه‌کننده «ایندیاننا جونز ۵» باقی خواهند ماند و بنا بر اعلام منابع خبری، او شخصا تصمیم گرفته کارگردانی این فیلم را به نسل جدیدی از کارگردانان بسپرد تا دیدگاه خود را وارد داستان فیلم کنند. «هریسون فورد» بازیگر ۷۷ساله مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» همچنان بازیگر اصلی فیلم است و اخیرا از آغاز فیلمبرداری قسمت جدید این فیلم از اواخر تابستان خبر داده است. برای قسمت پنجم از فیلم‌های «ایندیانا جونز» هنوز عنوانی انتخاب نشده، اما «هریسون فورد» درباره قسمت جدید این فیلم عنوان کرده است: "باید اطمینان دهم که جاه‌طلبی ما در ساخت قسمت پنجم «ایندیانا جونز» به اندازه زمانی است که ساخت قسمت اول را آغاز کردیم". 

آخرین قسمت از مجموعه «ایندیانا جونز» با عنوان کامل «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» به کارگردانی «اسپیلبرگ» در سال ۲۰۰۸ و ۱۹ سال پس از سه‌گانه اصلی این مجموعه به سینما آمد و با بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری در نهایت به فروشی بالغ بر ۷۸۶ میلیون دلار در گیشه جهانی دست یافت.«مهاجمان صندوق گمشده» (۱۹۸۱)، «ایندیانا جونز و معبد مرگ» (۱۹۸۴) و «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» (۱۹۸۹) سه فیلم از سه‌گانه اصلی هستند که همگی آن‌ها را اسپیلبرگ کارگردانی کرده و این مجموعه فیلم تاکنون به فروش نزدیک به دو میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافته است.«جورج لوکاس» که به خلق شخصیت «ایندیانا جونز» کمک کرده در قسمت پنجم تهیه‌کننده اجرایی خواهد بود و «جان ویلیامز» آهنگساز برنده پنج جایزه اسکار نیز بار دیگر موسیقی متن این فیلم را خواهد ساخت. مجله «امپایر» در نظرسنجی خود کاراکتر «ایندیانا جونز» با بازی «هریسون فورد» را به عنوان برترین شخصیت فیلم در تاریخ سینما معرفی کرد تا این شخصیت سینمایی از کاراکترهای معروفی چون «جیمز باند»، «بتمن» و «هان‌سولو» پیشی بگیرد.مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» حاصل همکاری «استیون اسپیلبرگ» کارگردان و «جورج لوکاس»، فیلمنامه‌نویسِ دستیار و تهیه‌کننده آن است و «هریسون فورد» که نقش اصلی را بر عهده دارد، در این فیلم نقش ماجراجویی بی‌پروا را ایفا می‌کند که در جست‌وجوی دست‌نیافتنی‌ترین گنج‌های دنیاست.