کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برایان هوک: مقامات ایران درباره كرونا دروغ گفتند

15 اسفند 1398 ساعت 21:02


گروه بین‌الملل: نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با بیان این که واشینگتن قصد داشت به رفع کاستی‌های نظام بهداشت و درمان ایران کمک کند، مقامات ایران را به دروغ‌گویی درباره گستره شیوع ویروس کرونا در این کشور متهم ساخت و از این‌که تهران پیشنهاد کمک واشینگتن را رد کرده است، ابراز تاسف کرد.

برایان هوک، امروز پنج‌شنبه ۱۵ اسفند در سفرش به پاریس در یک کنفرانس خبری، مدعی شد: واکنش جمهوری اسلامی به شیوع ویروس کرونا در کشور یکی از مواردی است که «بحران مشروعیت» مقام‌های ایران را نشان می‌دهد. او افزود: «حکومت ایران به مردم خود درباره ویروس کرونا دروغ گفت. آنها به مردم گفتند که چیزی برای نگرانی وجود ندارد، اما همان لحظه ویروس داشت در ایران پخش می‌شد».
 
تهران پیشنهاد کمک وزارت خارجه آمریکا به مردم ایران برای مقابله با ویروس کرونا را رد کرده و آن را «بازی سیاسی‌روانی» خوانده است. هوک در این زمینه گفت: «ما در جریان هستیم که نظام بهداشت و درمان ایران کاستی‌هایی دارد و می‌خواستیم که این کاستی‌ها را برطرف کنیم». این مقام دولت آمریکا در ادامه افزود: «امروز در نتیجه سوءمدیریت حکومت و عدم شفافیت آن با مردم، شاهد این هستیم که شیوع ویروس کرونا در ایران وضعیت بسیار وخیم‌تری را نسبت به دیگر کشورها پدید آورده است».


کد مطلب: 203630

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/203630/برایان-هوک-مقامات-ایران-درباره-كرونا-دروغ-گفتند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir