کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افراد شایسته ریاست خانه‌نشین‌اند

16 اسفند 1398 ساعت 8:59

گروه ورزشی: عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال می‌گوید تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال ۲۰ روز هم طول نمی‌کشد اما آقایان می‌خواهند با کش دادن زمان، منافع شخصی خود را تامین کنند.


به گزارش ایسنا، حسن غفاری عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۸۶ و مسئول سابق امور بین‌الملل این فدراسیون در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخابات فدراسیون و تاخیر احتمالی در برگزاری آن به درخواست فیفا، اظهار کرد: فوتبال ما همان موقع هم که رییس داشت، بی سر و سامان بود. فیفا نمی‌گذارد با اساسنامه‌ای که در آن دست برده می‌شود، انتخابات برگزار کنند. هر گار اساسنامه را درست کردند، آن گاه فیفا ۲ نماینده‌اش و AFC نماینده‌اش را برای انتخابات فدراسیون فوتبال خواهد فرستاد. در زمان ما هم چندین بار اساسنامه فدراسیون را تغییر دادیم تا توانستیم فیفا را برای برگزاری انتخابات راضی کنیم.وی ادامه داد: اگر شخصی بخواهد در این فوتبال سودجویی کند و به دنبال نفع شخصی باشد، تاخیر یا برگزاری انتخابات برایش فرقی نمی‌کند و کارش را انجام می‌دهد. آقایان ۴ سال کار نکرده‌اند و حالا می‌خواهند برای یک تغییر اساسنامه که کلا ۲۰ روز هم طول نمی‌کشد ۶ ماه انتخابات را عقب بیاندازند. در این مملکت بسیاری کارشناس حقوقی مسلط به فوتبال و قوانین آن داریم که می‌توانند خیلی شسته و رفته و در سریع‌ترین زمان ممکن اساسنامه را تغییر و آن چه که باب میل فیفا است را تحویل دهند. قرار نیست که تمام اساسنامه ما تغییر کند؛ تنها ۲ یا ۳ بند است که باید عوض شود. فیفا همیشه این اصطلاح را به کار می‌برد که بعضی از قوانین آن با خودکار نوشته شده‌اند یعنی قابل تغییر نیستند و بعضی دیگر با مداد نوشته شده‌اند یعنی هر کشوری می‌تواند با توجه به شرایط  و صلاحدید خود آن را تغییر دهد.

غفاری در خصوص این کوتاهی در تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: آقایانی که در راس این فوتبال هستند نه لیاقت داشتند، نه دارند و نه خواهند داشت. آن‌هایی که شایسته حضور در راس فوتبال ایران بوده‌اند، اکنون خانه‌نشین هستند. بررسی کنید ببینید در ۲ دوره اخیر، کسانی که در سمت‌های مختلف مثل نایب رییسی، دبیر کل فدراسیون و حتی اعضای هیات رییسه بوده‌اند، چقدر کار برای این فوتبال انجام داده‌اند. آقایان فراد توانمند را خانه‌نشین کرده‌اند و امثال صفایی فراهانی که بهترین رییس فدراسیون فوتبال ایران بعد از انقلاب بوده است، با وجود دارا بودن شرایط کاندیداتوری اکنون کجاست؟او افزود: تفاوت این افراد با امثال صفایی فراهانی و دادکان، همانند تفاوت مربیان داخلی ما با کی‌روش است. آن‌ها می‌خواهند چیزی از فوتبال بکنند و بروند و کاری به آبادانی این ورزش ندارند.مسئول سابق امور بین‌الملل فدراسیون فوتبال در خصوص اختلاف نظر فیفا با فدراسیون مبنی بر حضور دولت به عنوان یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به دلیل کمک‌های مختلف از جمله مسائل مالی گفت: در این مورد حق با فیفا است و دولت نباید دخالت کند. دولت می‌تواند کمک کند، امکانات بدهد و ورزشگاه بسازد اما حق دخالت وتصمیم‌گیری نباید داشته باشد. دولت کره‌جنوبی و ژاپن در زمان جام جهانی، به عنوان کمک چند ورزشگاه ساخت اما هیچوقت در امور فدارسیون فوتبال این کشور دخالت نکرد.

غفاری ادامه داد: آخرین باری که محروم شدیم هم به همین دلیل بود که آقایان در آن زمان بندی را به اساسنامه اضافه کردند مبنی بر این که " رییس سازمان تربیت بدنی(وزارت ورزش و جوانان فعلی) می‌تواند رییس فدراسیون فوتبال را در صورت ناکارآمدی عزل کند". این کار به هیچ وجه برای فیفا قابل قبول نبود و فدراسیون را محروم کرد. وضع بد فوتبال این مملکت، نتیجه فوتبال دولتی است. هر مدیری منصوب می‌شود به فکر نفع خود است و از جیبش خرج می‌کند که کار درست را انجام دهد. همه خرج‌ها از بیت‌المال است و آقایان بریز و بپاش می‌کنند و می‌روند. دولت در فوتبال ما نباشد و فقط کمک کند، بیشتر به نفع این ورزش است.


کد مطلب: 203656

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/203656/افراد-شایسته-ریاست-خانه-نشین-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir