به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۲۰۳۷۲۳

احتمال تعویق بازی‌های تیم‌ملی تا شهریور

گروه ورزشی: سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال می‌گوید بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی در فروردین ۹۸ به احتمال زیاد به تعویق خواهد افتاد.
احتمال تعویق بازی‌های تیم‌ملی تا شهریور
به گزارش ایسنا، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره احتمال به تعویق افتادن بازی های ملی از جمله بازی تیم ملی ایران با کامبوج و هنگ‌کنگ در انتخابی جام جهانی گفت: در دو روز اخیر جلسه‌ای در فیفا برگزار شد و همین امروز (جمعه) هم از ساعت ۱۱، با حضور نمایندگان ما در دوحه قطر، جلسه‌ای در همین رابطه تشکیل شده که فکر می‌کنم خروجی جلسه این خواهد بود که بازی‌ها تا شهریور ماه عقب بیفتند.
وی تاکید کرد: با این حال منتظر ارسال صورت جلسه هستیم. بازی‌های فروردین به صورت قطعی عقب می‌افتند. بازی‌های خرداد هم همین‌طور است. درخواست ما این بود که ترتیب بازی‌ها به هم نخورد. ما منتظر دریافت صورت جلسه هستیم. احتمال خیلی زیاد بازی‌ها با همین ترتیب انجام می‌شوند و ما هم همین درخواست را دادیم.
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال همچنین درباره بازی پرسپولیس و سپاهان و اتفاقاتی که در این دیدار رخ داد گفت: فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئول برگزاری بازی در استادیوم هستند اما در تصمیم گیری برای لغو مسابقات، مسائل امنیتی و بهداشتی و ... از حطیه اختیارات ما خارج است و ما درباره مسائل بهداشتی و برگزاری لیگ مطیع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. اعلام کردند که مسابقات بدون تماشاگر برگزار شود. به هر دلیل و با توجه به اینکه خودم از جنس فوتبال هستم و با توجه به پیام‌هایی که از طرف خانواده‌ها ارسال شده بود، یکسری مکاتبات انجام شد و در نهایت مسابقات به حالت تعلیق درآمد. بعد از اینکه بیماری از کشور خارج شد، قطعا مسابقات را از ۱۴ فروردین آغاز می‌کنیم و به پایان خواهیم برد.

او درباره جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی ایران و قرارداد ۷ میلیون یورویی او با فدراسیون فوتبال اظهار کرد: قرارداد ویلموتس سه ساله و تا پایان جام جهانی و جام ملت‌ها بود و رقم قرارداد در همین حدود است. دو بند در قرارداد او وجود دارد که یک نکته مثبت برای ماست؛ این قرارداد در شرایط تحریم منعقد می‌شود و هر کسی که قرارداد را به هم بزند و جدا شود، باید سه ماه غرامت پرداخت کند.شکوری یادآور شد: بحث ویلموتس این است که این بندها را در قرارداد ندیده اما با پیگیری‌های ما در فیفا، او از ما جدا شده و پول را هم از ما گرفت و روی نیمکت تیم ملی هم نشست. او سه ماه بیشتر هم دستمزدش را دریافت کرده است و قطعا به ما کمک می‌کند و مشکلی نخواهیم داشت.سرپرست دبیرکلی فدراسیون در واکنش به اینکه گفته می‌شود اگر قبل از بازی با عراق اعلام می‌کردیم، او روی نیمکت تیم ملی ننشسته می‌توانستیم علیه او شکایت کنیم، گفت: او به این دلیل گفت نمی‌آید چون پولش را نگرفته بود. ما یک ماه تلاش کردیم تا پول او را پرداخت کنیم.وی درباره شرایط تحریمی در قرارداد میان ایران و ویلموتس نیز افزود: انتقال پول ما به هر نحوی دچار مشکل است. فکر می‌کنم حرف ما را قبول کنند اما من حقوقی نیستم. با این حال ما بارها از فیفا خواستیم که مطالبات ما را به حساب سرمربی تیم ملی واریز کند اما فیفا هم نتوانست. فکر می‌کنم این موضوع به ما کمک می‌کند. اگر قبل از بازی اعلام می‌کردیم که او روی نیمکت ننشسته، او به دلیل اینکه پولش را نگرفته بود، دست بالاتر را داشت اما وقتی پول او را دادیم و روی نیمکت ننشست و جدا شد، به نفع ما خواهد بود.

شکوری درباره شکست‌های متعدد ایرانی‌ها در مسائل حقوقی در فیفا گفت: امیدواریم متضرر نشویم. ضمن اینکه علاوه بر ارسال دفاعیات، ما شکایت خودمان را هم نسبت به دریافت سه ماه حقوق اضافه مطرح کردیم که در بدترین حالت او باید این سه ماه را به ما برگرداند. باید ببینیم فیفا چه تصمیمی می‌گیرد.شکوری درباره ناراحتی تیم‌ها از ماجرای تبلیغات محیطی و پرداخت نشدن سهم تیم‌ها گفت: اینکه چیزی پرداخت نشده به این خاطر است که استادیوم‌های ما در اختیار تیم‌ها نیست. برای مثال برای بازی در ورزشگاه آزادی و یک تمرین قبل از بازی تیم ملی فوتبال باید ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم. مطمئنا این موضوع برای سایر تیم‌ها هم وجود دارد. درآمد حاصل از تبلیغات محیطی کفاف این کار را نمی‌دهد. استقلال برای ۱۵ بازی در آزادی باید ۱۵ بار ۳۰۰ میلیون تومان را پرداخت کند و فکر می‌کنم رقم بالایی خواهد شد. حق عضویت تیم‌ها و ... هم مطرح است که سازمان لیگ این مبالغ را کسر می‌کند و اگر باقی مانده‌ای وجود داشته باشد، به تیم‌ها پرداخت می‌شود. اینکه درآمدی وجود ندارد درست نیست. سال قبل درآمد خوبی از تبلیغات تلویزیونی داشتیم.وی در واکنش به اینکه صداوسیما معتقد است باید ردیف بودجه درباره حق پخش تلویزیونی از سوی دولت مشخص شود، گفت: اگر بحث حق پخش را داریم به این دلیل است که حق پخش ۶۰ درصد درآمد فوتبال را تشکیل می‌دهد. اگر حق پخش را نگیریم، مطمئنا امسال و سال‌های آینده با بحث بدهی باشگاه‌ها و تیم ملی مواجه خواهیم بود. از طرفی فکر می‌کنم امسال از حیث تبلیغات دور زمین توانستیم قرارداد خوبی ببندیم و اتفاق خوبی در این زمینه رخ داد. باشگاه‌های ما اگر از ۱۴ فروردین بازی کنند، می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند.

او درباره اساس‌نامه فدراسیون فوتبال هم اظهار کرد: اساسنامه باید اصلاح شود. در مرداد ماه دو نفر از فیفا و یک نفر از AFC به ایران آمدند، در خصوص مسائل مختلف صحبت و بحث کردیم. ایراداتی که آنها گرفتند را باید اصلاح کنیم. ما می‌توانیم اساسنامه فیفا را بعدها هم اصلاح کنیم. آنها می‌گویند وزیر ورزش و معاونش و عضوی که از ایران در AFC حضور دارد نباید حق رای داشته باشند.او ادامه داد: ما از همین امروز باید بخواهیم شروع کنیم. هیات رییسه باید بررسی کند و بعد از آن در مجمع هم بررسی شود و این روند ۲۱ روز طول می‌کشد تا مصوب شود. ما در تلاش بوده‌ایم تا بتوانیم آن را مصوب کنیم اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. ما به دنبال این نیستیم که فوتبالمان ضربه بخورد. از قبل هم قرار بود اساس‌نامه اصلاح شود. چیزی که فیفا می‌خواهد اصلاح این اساسنامه است و آنها اگر موافقت نکند، نمی‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم و ابتدا باید اساس‌نامه را اصلاح کنیم.دبیر کل فدراسیون فوتبال اضافه کرد: چیزی که باید انجام شود این است که از توهین، افترا، تخریب، تهمت و حضور در مناظره‌ها جلوگیری شود و جلوگیری از این اتفاق بسیار خوب است. در حال حاضر دستوراتی که از فیفا برای ما ارسال شده است، چندان فاصله‌ای با اساسنامه سال‌های گذشته ما ندارد. امروز شانزدهم است و ما ۱۰ روز با روز انتخابات فاصله داریم. هیات رییسه این هفته باید تصمیم بگیرد که انتخابات برگزار شود یا خیر. حتی اگر فیفا هم تاکید نداشته باشد باید اساس‌نامه را به روز کنیم.وی در خصوص حرف و حدیث‌هایی که درباره حضورش در فدراسیون به واسطه دوستی با فرزندان برخی مسئولان مطرح شده بود، گفت: من پسر آقای تاج و پسر وزیر ورزش را اصلا ندیده بودم. بعد از چند ماه پسر آقای تاج را دیدم و نمی‌دانستم او فرزند آقای تاج است و تازه او را شناختم. همه من را می‌شناسند و این حرف و حدیث‌ها درست نیست. حضور من در فدراسیون فوتبال، خواست خدا بود. ما از فوتبالی‌هایی مثل سعید دقیقی، نیما نکیسا و فراز فاطمی در فدراسیون استفاده می‌کنیم و امیدوارم این ادامه دار باشد و بتوانیم از خانواده فوتبال دفاع کنیم.