به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۲۰۳۷۴۵
جزئیات واریز سود سهام عدالت

کسانی که سود سهام عدالت نگرفتند چه کنند؟

گروه اقتصادی: با پایان یافتن واریز سود سهام عدالت به نظر می‌رسد برخی از مشمولان هیچ وجهی بابت سود برگه‌های سهام خود دریافت نکرده‌اند. کسانی که سود سهام عدالت نگرفته‌اند، چه کنند؟
کسانی که سود سهام عدالت نگرفتند چه کنند؟
به گفته یکی از معاونان سازمان خصوصی‌سازی، سود سهام عدالت برخی از مشمولان برگشت خورده و واریز نشده، همچنین سازمان سود سهام عدالت همه دارندگان آن را به بانک‌های عامل پرداخت کرده است.
در این خصوص بسیاری گفته‌اند علی‌رغم اینکه برگه سهام عدالت را دارند دارند و در سال‌های گذشته نیز سود آن را دریافت کرده‌اند اما امسال هیچ گونه واریزی در قالب سود سهام عدالت به حساب آن‌ها واریز نشده است.
علت واریز نشدن سود سهام عدالت برخی از مشمولان چیست؟
در این خصوص حسن علائی، عضو هیات عامل و معاون واگذاری سهام و بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی به این سوال پاسخ داد.وی در این خصوص گفت: بانک‌های مختلف برای ما نامه می‌فرستند که سود سهام تعدادی از مشمولین سهام عدالت برگشت خورده است که علت این برگشت خوردن نیز به مسدود یا راکد بودن و گیرهای بانکی مربوط می‌شود؛ البته تعداد این افراد خیلی زیاد نیست.وی به این افراد توصیه کرد: مشمولانی که سود خود را دریافت نکرده‌اند باید وارد سامانه سهام عدالت شوند و یا با سازمان تماس بگیرند تا با بررسی حساب آن‌ها مشکلشان رفع شود.
سود سهام عدالت برای چه افرادی واریز نشده است؟
علایی همچنین موضوع عدم ثبت شماره شبا گفت: هنوز بیش از چهار میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت شماره شبا حساب خود را وارد سامانه نکرده‌اند و سود سهام عدالت برای این افراد واریز نشده است.معاون سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به این که لیست همه دریافت‌کنندگان سهام عدالت به بانک‌ها داده شده تا واریزی را انجام دهند، افزود: اغلب بانک‌ها سود سهام عدالت مشتریان خود را واریز کرده‌اند، مثلا در خصوص بانک ملی چون تعداد مشمولانی که در این بانک حساب دارند بیش از ده میلیون نفر است، شاید تقسیم‌بندی کرده‌اند و به مرور واریز می‌شود.وی در پایان عنوان کرد: مشکل این که برخی از دارندگان سهام عدالت سود خود را دریافت نکرده‌اند در سازمان خصوصی‌سازی نیست، ممکن است مشکل در سیستم بانکی باشد.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: سهام عدالت سود