به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۲۰۳۸۵۲

شاگردان عباس تبریزیان در جلسه ستاد بحران قم!

شاگردان عباس تبریزیان در جلسه ستاد بحران قم!
گروه جامعه: عباس عبدی، فعال رسانه‌ای در یادداشتی با عنوان « تفاهم علم و جهل؟» نوشت: فایلی صوتی از جلسه‌ روز پنجشنبه ستاد بحران قم منتشر شده، که عده‌ای به نام طب اسلامی نیز حضور داشته و رهنمود می‌دهند. این جلسه نشان‌دهنده عمق فاجعه‌ای است که مقابله با کرونا در قم در حال رخ دادن است.  مسئول یا نماینده دانشگاه علوم پزشکی قم که باید نماینده وزیر و رییس ستاد باشد حق ندارد با چنین افراد بی صلاحیتی در یک جلسه بنشیند و حتی حرفشان را گوش کند چه رسد که بخواهد با آنان بحث کند و آنان را در حوزه صلاحیت حرفه‌ای پزشکی به رسمیت بشناسد. وزیر بهداشت و دولت یا نباید مسئولیت بپذیرند یا باید قدرت آن را داشته باشند که این افراد را به سرجای خودشان بنشانند. به مردم قم اعلام کنید که از این پس درمان شما با این افراد است.

استاندار: روند ابتلا به کرونا در قم صعودی است
استاندار قم روند ابتلا به ویروس کرونا را افزایشی دانست و گفت: روند بیماری کرونا در استان قم رو به صعود است و البته روند ترخیص از بیمارستان‌ها هم افزایشی شده است.
به گزارش ایرنا، بهرام سرمست بیان کرد: لغو شدن تعطیلی امروز شنبه ۱۷ اسفند مختص به قم نبود بلکه برای همه کشور بود و تصمیمات مدیریت بحران بلندمدت نیست، بلکه تصمیماتی اقتضایی و لحظه‌ای است. استاندار قم همچنین در مورد درخواست برخی از خبرنگاران قم برای برگزاری نشست خبری فوق‌العاده ویژه بحث ویروس کرونا، افزود: نشست خبری هم می‌گذاریم چرا که معتقدیم دنیا، دنیای رسانه است و مانعی برای این کار نیست. مسئولان استان قم به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان بارها با هشدار نسبت به صعودی بودن روند ابتلا به ویروس کرونا، خواستار رعایت توصیه‌های بهداشتی و پزشکی بویژه پایبندی به قرنطینگی خانگی و عدم خروج غیرضروری از خانه تاکید کرده‌اند. طبق آمار رسمی وزارت بهداشت تا ساعت ۱۴ امروز ۴ هزار و ۷۴۷ تن در ۳۱ استان کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ازاین‌بین نتیجه آزمایش یکهزار و ۲۳۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام‌شده است.
همچنین از قطعی شدن اولین نتیجه آزمایش کرونا در ایران در ۳۰ بهمن‌ماه تاکنون ۹۱۳ بیمار بهبودیافته و ۱۲۴ تن فوت کرده‌اند، تهران، قم، گیلان، اصفهان و مرکزی بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس در ۲۴ ساعت گذاشته را داشته‌اند. در قم تاکنون دست‌کم ۳۰ تفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست‌داده‌اند و بیش از یک هزار نفر مبتلا و یا مشکوک به ابتلای به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری هستند.  
بیماری کرونا از نظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان فقط باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است. شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.