به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۲۰۴۲۲

بلاتر: یک ایرانی عضو فیفا می‌شود

گروه ورزشي: رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ظهر امروز (پنح شنبه) با حضور در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
بلاتر:  یک ایرانی عضو فیفا می‌شود
سپ بلاتر در ابتدای صحبت هایش گفت: «از اینکه در پایان سفرم به ایران با شما خبرنگاران دیدار می کنم، بسیار خوشحالم. هرچند که سفر من بسیار کوتاه بود اما خوشبختانه مسائل مهمی در آن مطرح شد. دیروز با استقبال صمیمانه آقای روحانی روبرو شدم و پس از آن همایش علم و فوتبال افتتاح شد. صبح امروز هم با خانم ابتکار دیدار کردم و در نهایت آکادمی فوتبال مدارس ایران را افتتاح کردم. همچنین در نشست با رئیس مجلس هم اتفاقات مثبتی افتاد.»

او در پاسخ به این سوال که با توجه به عقب افتادگی فوتبال آسیا، چه برنامه هایی برای توسعه فوتبال در این قاره دارد، گفت: «با اینکه فوتبال آسیا عقب تر از سایر قاره هاست موافق نیستم. البته پاسخ این سوال را بر عهده آقای شیخ سلمان می گذارم.» شیخ سلمان در ادامه گفت: «همانطور که می دانید قاره آسیا بسیار بزرگ است و به همین خاطر توسعه فوتبال باید از تک تک فدراسیون ها آغاز شد. ما برنامه های جدیدی داریم اما توسعه زیرساخت ها باید از خود فدراسیون ها آغاز شود. کشورهایی چون کره و ژاپن پیشرفت خوبی در این زمینه داشته اند و امیدواریم در آینده شرایط خوبی برای فوتبال آسیا رقم بزنیم.»

رئیس فیفا در پاسخ به اینکه ایران برای رسیدن به کرسی ها فیفا باید چه اقداماتی را انجام دهد، گفت: «آقای کفاشیان رئیس فدراسیون ایران در کمیته فوتسال آسیا صاحب کرسی هستند. علی دایی هم به خاطر تغییر ساختار فیفا کرسی خود را از دست داد. با این حال بعد از این سفر قطعا یک ایرانی دیگر در کمیته های فیفا عضو خواهد شد.» بلاتر در مورد تحریم ها علیه ایران و پول های بلوکه شده کشورمان گفت: «متاسفانه این مشکل مدتی است پیش آمده و دلیل اصلی آن تحمیل قدرت های سیاسی است. البته ما نمی توانیم این تصمیمات را تغییر دهیم اما باید به دنبال راه حل باشیم. دولیت سوئیس در تلاش است تا با پیدا کردن راه حل هایی حق ایران را به این کشور برگرداند. قول نمی دهم که این مشکل به زودی حل شود اما در مجمع بعدی فیفا برای حل آن تلاش خواهیم کرد.»

او همچنین در واکنش به اینکه آیا مرکز توسعه فوتبال آسیا به ایران منتقل خواهد شد، گفت: «هنوز در این مورد به طور رسمی درخواستی به فیفا داده نشده است. هرچند در صورت بررسی امکان بازگشایی دفتر توسعه منطقه ای در ایران وجود دارد. در صورت ارائه درخواست ما آن را بررسی خواهیم کرد.» بلاتر در مورد ثبت حجاب اسلامی تیم فوتبال بانوان در اساسنامه فیفا گفت: «تصمیم گیری در این مورد باید در برد بین المللی انجام شود که جلسه بعدی آن در تاریخ 28 فوریه است. به خاطر احترام به فرهنگ کشورهای اسلامی فیفا اجازه داده تا بانوان با حجاب به میدان بروند. هرچند توسعه فوتبال بانوان در کشورهای اسلامی تنها محدو به مسئله حجاب نمی شود. باید با وضع قوانین جدید یا اصلاح آنها اجازه حضور بانوان در ورزشگاه ها داده شود تا آنها هم از دیدن فوتبال لذت ببرند. من به عنوان مسئول فوتبال از این طرح حمایت خواهم کرد.»

رئیس فیفا در مورد صعود تیم ملی ایران به جام جهانی و احتمال موفقیت شاگردان کروش در این رقابت ها گفت: «این اولین باری نیست که تیم ملی ایران به جام جهانی صعود می کند. صعود به جام جهانی به ویژه در گروهی که ایران در آن حضور داشت کار آسانی نبود و این نشان دهنده پیشرفت است. کارلوس کروش نقش بزرگی را در این صعود ایفا کرد اما فدراسیون فوتبال ایران هم با تلاش خود کمک بسیاری کرد. برای تیم ملی ایران در جام جهانی آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که به دور دوم صعود کند.»

او با بیان اینکه بالا بردن تعداد تیم‌ها در جام جهانی، کیفیت این تورنمت‌ را کاهش می دهد، گفت: «جام جهانی با 32 تیم برگزار می شود و افزایش تعداد تیم ها کیفیت بازی ها را پایین می آورد. اروپا 13 سهمیه دارد و آمریکا 5، 6 سهمیه. وقتی 19 سهمیه به دو قاره تعلق دارد کار برای دیگر تیم ها سخت می شود. ما برای توزیع سهمیه ها باید نگاه عادلانه ای داشته باشیم. باید ببینیم در جام جهانی 2014 چه اتفاقاتی رقم می خورد و بعد از آن تصمیم گیری کنیم.»

بلاتر در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای جلوگیری از مشکل ساز شدن حجاب بانوان فوتبالیست دارد، گفت: «همانطور که گفتم این مسئله در جلسه 28 فوریه بررسی خواهد شد. قوانین فیفا کاملا مستقل است کاری به قوانین IOC ندارد. در جلسه امروز با خانم ابتکار هم در مورد استقلال فوتبال در این مورد صحبت شد. در کل فیفا به فرهنگ همه کشورها احترام می گذارد.» او در پایان در مورد مبارزه با ناپاکی‌های فوتبال در جهان گفت: «این مسئله کل ورزش را تهدید می کند و تنها مربوط به فوتبال نیست. حتی ورزش هایی چون تنیس و کریکت هم چنین مشکلی را دارند. مدتی قبل نشستی را با سران IOC داشتیم و به نتایجی رسیدیم. به هر حال مبارزه با فساد به حمایت قاطع دولت ها و مسئولان نیاز داریم. از طرفی هر بازیکن و مربی هم باید نظم و احترام داشته باشد تا با هر پیشنهادی القا نشود.»
مرجع : خبرآنلابن

سعید آریاییان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۲۰:۲۱
از الان به فکر موقعیت سازی و بازی هجومی باشید
برنامه های مختلف ، متنوع و خلاقانه ،،، نه اینکه علی اصغری بازی کردن و صرفا سانتر های دمده شده (164912)